Groentengewas Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 hallo, ik ben bezig met een regenton met aardbei planten erin! nu wil ik er een bewateringsysteem er op zetten, maar ik zie in de bomen het bos niet meer... het is namelijk de bedoeling dat in de ton een gat zit en daar een naald in word gezet met een slang en zo het water en voeding krijgt! maar ik vind alleen druppelaars die alleen horizontaal werken... iemand een idee? ook graag linkjes erbij! (hier nog een tekening) alvast bedankt! Quote
Oudholland Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Heb je dit topic al eens doorgelezen?Dit systeem gaat uit van druppelaars vanuit een waterton, maar moet ook lukken vanuit de waterkraan. En dan maakt het niet zoveel meer uit of je het horizontaal of verticaal aanlegt, gewoon bij iedere plant een druppelaar steken. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Groentengewas Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 bedankt , topic doorgelezen, maar nog een paar vragen, hoe kan ik het het beste doen? ik zat te denken aan dit systeem: ik zat te denken aan deze pinnen, : http://www.meeuwse-goes.com/webshop/show/product/druppelset-capilair en om dan met tyleen , een koppelstuk te maken dat ik er een tuinslang aan vast kan maken, maar is dit een goed idee? maar hoe kan ik dan me vloeibare voeding er in krijgen? alvast bedankt! Quote
Estemy Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 Volgens mij maak je dit te moeilijk. Als je geeft boven water, gaat dit van zelf naar beneden. Als er genoeg water komt, krijgen alle aardbeien genoeg. Het is helemaal niet nodig om naar elke plant apart te gaan in deze geval. Je moet maar genoeg water geven in het midden (boven). Ik zou gewoon een tuinslang gebruiken (half dicht) of dan een druppelsysteem (tuinslang van boven tot beneden in het midden met gaatjes enz). Maar ik heb hier geen ervaring mee, misschien kan henkg zijn ervaringen delen? Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Groentengewas Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 hmm misschien heb je gelijk, maar met voeding erbij is het wel goed als alles genoeg krijgt. me vader kwam tenet met deze rol binnengelopen , is kijken of ik hier wat van kan maken! Hier hoeven alleen nog maar stekkpennen op! en nog een stop en aansluitpunt voor het water. iemand een link voor welke steekpennen ik nodig heb? (die verticaal kunnen bewateren!?) alvast bedankt! Quote
Thinkpad Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Ik zou gewoon een tuinslang met broes nemen die het water gelijkmatig verdeelt over de ton.Regelmatig een korte keer sproeien en klaar.Zorg wel voor genoeg bodemgaten en goed drainerende potgrond.Aardbeien hebben veel water nodig en hebben een hekel aan natte voeten, krijg je wortelrot. Quote
Groentengewas Geplaatst: 15 maart 2014 Auteur Geplaatst: 15 maart 2014 bedankt Thinkpad , maar ik heb alle slangen al liggen, hoef alleen nog maar stekkertjes en een stop etc... ------------ zijn deze stekkers goed ? https://www.growshoponline.nu/waterbehandeling/druppelsystemen/capillair-open-45-steker/ , of moet ik deze hebben? : https://www.growshoponline.nu/waterbehandeling/druppelsystemen/be-steker-s-spike-capillair-t-steker/ het CAPILLAIR slangetje moet ik er in draaien (in de pen) alvast bedankt! Quote
Thinkpad Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Het is moeilijk te zien, maar neem een slangetje mee om te passen.Datzelfde bedrijf zal ook wel eindstoppen en dergelijke hebben.Laat eens een foto als het klaar hebt. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 (aangepast) Ik heb een aardbeienton gemaakt en heb er een dikke pvc buis middenin gestoken die onderaan dicht is die gevuld met kiezelstelen. Verder hebben wij daar gaatjes in geboord en gieten dus enkel het water in die buis en door de gaatjes komt het bij de verschillende wortelgestellen. Ik zal van de week wel wat foto's plaatsten 21 maart 2014 aangepast door Gast Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Groentengewas Geplaatst: 15 maart 2014 Auteur Geplaatst: 15 maart 2014 hey prettig gestoord, als je op me foto bovenaan kijkt zie je dat ik dit ook heb gedaan voor de zekerheid! maar als ik die buis vul zit er denk ik te veel water in de ton! (te grote buis denk ik) daarom leek het me handig op het via een druppelsysteem te doen Quote
Groentengewas Geplaatst: 21 maart 2014 Auteur Geplaatst: 21 maart 2014 alles gekocht en aangesloten! , meteen alles er weer af gehaald en opgeborgen nee te veel slangetjes en buizen zodat alles niet goed meer kan groeien , dus dit topic kan op slot! Edit door de moderator. We houden dit topic gewoon open, om anderen die een dergelijk idee ook wil oppakken de gelegenheid te geven om hierop verder te gaan, maar wellicht anders.gewoon het topic verticaal bewateren dus. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.