Iris Senfer Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds kort een buxushaag in mijn tuin geplaatst.Mijn vraag is, hoe kan ik deze het beste onderhouden met bemesting? Ik kwam op deze site een organische meststof tegen. Sana-border-allround De border meststof lijkt geschikt te zijn voor buxushagen. Waar moet ik op letten bij het kiezen van een meststof? Alvast bedankt. Iris Quote
Bit Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Tja. Weet ik niet waar je deze mest tegen kwam ? Ik ken hem niet. Ga hem dus ook niet zitten afkraken ofzo.Maar de "unieke formule" op zich zegt mij niks. Geen verdere info.12,- voor de 3 kg vind ik zelf behoorlijk aan de prijs. Zeker vind ik wel, dat een echt goede mest wel wat waard is. Zelf, en in tuinen van klanten, gebruik ik graag Tuin-AZ van Ecostyle. 12,- voor een zak van 5kg. Dat is geen zware mest, geen hoge NPK-waardes, maar gewoon compleet en ook nog eens verrijkt met allerlei ( echt wel goede ) toevoegingen. Die het ook zo duur maken. Ik vind het zelf echt goed spul. De Gazon-AZ werkt dus echt geheid perfect. snel zichtbaar. Ik ben er echt vrij lyrisch over; ja sorry. Voor buxus kun je een goede algemene basisbemesting gebruiken. Eens per jaar bv ( nu ) en als jouw inschatting is dat het toch wat weinig was, nog eens een mini-gift eind juni. Geef minder dan aangegeven op de doos: dat zou ik zeker wel doen.Buxus doet het op rijke grond best lang ook goed zonder mest. Maar bij jarenlang snoeien en alleen maar blad wegnemen en niks geven, gaat de buxus toch langzaam achteruit.Op zandgrond, en zeker op arme zandgrond gaat de struik sneller achteruit. De buxus wortelt óók heel oppervlakkig ( en ook wat dieper ) en wil dus zeker op zandgrond liefst iets van een mulch. Hete zon kan hij best hebben, maar niet als hij net gesnoeid is, en niet op arme zure zandgrond. Hij is niet kieskeurig op kalk of zuur, maar heeft het liefst wat kalk. Quote
Recommended Posts