Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Malus Dolgo goede smaak?

Terra nullius

Recommended Posts

Hey,

Door struinen op het internet kwam ik de voor mij onbekende Malus Dolgo tegen. Het blijkt om een sierappel uit Denemarken te gaan, maar met grote, eetbare vruchten. Heeft er iemand ooit al eens zo appel geproefd? Zou willen weten of de vruchten naast eetbaar ook lekker zijn.

Foto:

13852405294710304700641032874881n35241396251764.jpg

zie je dat gat rechtsonder op de foto ? diene heb ik toen opgegeten ja met akkoord van de organisator ja

Vrij sappig , heel zoet en toch ook heel zuur , beetje vreemde gewaarwording , vond het ook een beetje een bittere natoets.

Is een sierappel die ook wel goed geschikt is voor confituur.

Hahaha je beschrijving van de smaak maakt me nog nieuwsgieriger.

Ik vraag me wel af of de appel er wel zo uitziet als op de foto van de Boomgaardstichting. De foto's op de site van Esveld zien er toch wel wat anders uit vind ik. Die lijken meer op een gewone sierappel à la Red Sentinel.

http://www.esveld.nl/htmldia/m/madolg.php

Welke foto is nou het meest waarheidsgetrouw?

heel veel verkopers zetten er maar een foto bij , de kopers zien pas 1 of meer jaar later dat het niet klopt , geld terug krijg je dan niet

De foto van de boomgaardenstichting is vrij waarheidsgetrouw. Tis natuurlijk ook niet makkelijk. belichting van de foto , flits , zon , zon op de vruchten ... maar de foto van de NBS komt echt wel redelijk correct over.

hier nog een foto , met afmetingen erbij , want grootte is ook zo een moeilijk in te schatten iets op een foto

dolgo1171921396282904.jpg

PS: de onderste appel links is wat mij betreft iets atypisch , het gros is ronder van vorm. ze hadden beter een ander exemplaar gekozen.