Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb eind februari diverse tomatensoorten gezaaid, ze hebben nu ongeveer (nog maar) 2 kleine blaadjes. Het leek me nogal traag te groeien, sommige blaadjes zagen er wat misvormd uit, en bij nadere inspectie heb ik gemerkt dat ze onder de bladluizen zitten. Ik vind het nogal vreemd, bladluizen binnen in mijn living. Dit heb ik nog nooit meegemaakt

Ik heb er gisteren een aftreksel van look op gespoten en hier en daar de grootste beestjes eraf gepulkt, maar ik vrees er een beetje voor.

Ik heb 3 vragen:

- welk natuurlijk middeltje kan ik nog gebruiken om mijn plantjes te reddenN

- loont het de moeite om nog eens te zaaien, of is dat wat te laat?

- stel, ik moet dan toch maar plantjes kopen, waar in Belgie vind ik biologisch plantgoed?

alvast bedankt,

Sandra

Geplaatst:
- loont het de moeite om nog eens te zaaien, of is dat wat te laat?
Zaaien kan nu nog gemakkelijk. Je kan de luis ook met cola tegen gaan wel herhalen daar het de eitjes niet dood.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Nee de cola niet verdunnen. Je kan wel na een dag of wat de plant even begieten/douchen tegen het plakken.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Je kan ook bruine zeep gebruiken.

Je kan ze tot druipens toe bespuiten met een oplossing van bruine zeep.

Of je kan een oplossing maken van bruine zeep en de plantjes er één voor één omgekeerd inhangen.

Daarna kan je ze eventueel met koud water afspoelen.

Dat proces moet je dan wel elke 2 dagen herhalen.

En zet uw plantjes daarna op een andere plaats.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...