Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb me onlangs een beregeningspomp aangeschaft en was aan het denken om de tuin s'morgens automatisch te laten beregenen. Nu heb ik volgende opstelling: IBC regenton op 2 palletten, hiernaast regenpomp en de sproeier staat ongeveer 10 meter verder.

Nu heb ik de pomp gisteren aangesloten en de sproeier ingesteld - alles ok doch als ik de pomp uitschakel blijft er steeds water uit de sproeier komen. Niet superveel maar toch, het stopt maar niet.

Ik had ergens uit gehoord van communiceerende vaten ofzo, maar totaal geen idee van. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zodat als de pomp stopt er ook geen water meer wegloopt?

Thanks

Geplaatst:

Als de ibc hoger staat dan de sproeier, dan zal de sproeier blijven lekken totdat het waterniveau hetzelfde is als de uitgang (nozzle) van de sproeier. Is op te lossen met een kraan of electrische klep (dat laatste als je automatisch wilt sproeien).

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum

Kockie speelt, zingt en "danst" mee in de musical Sweeney Todd op 19 en 20 mei in schouwburg Amphion in Doetinchem.

Geplaatst:
nog simpeler is de sproeier boven het waterniveau in de IBC te zetten

Ja dat is een idee, maar ik kan moeilijk de sproeier op een hoogte van 1.30 meter plaatsen natuurlijk.... Ik had eerst gedacht om gewoon de pomp bovenop de tank te plaatsen maar naar het schijnt zou dat niet helpen.

Geplaatst:

Je zou in plaats van de ibc's te vullen, het water meteen naar de sproeier(s) te pompen, dit kan automatisch.

Of is de buffer in de ibc's ergens voor bedoelt?

Geplaatst:
Je zou in plaats van de ibc's te vullen, het water meteen naar de sproeier(s) te pompen, dit kan automatisch.

Of is de buffer in de ibc's ergens voor bedoelt?

Ik pomp het water over van een kleine regenton naar de grote IBC ton voor opslag, en dan als het droog weer word kan ik sproeien met dat water ipv kraantjeswater.

Geplaatst:

Zoals ze zeggen voor alles bestaat een oplossing

Ik heb dus een terugslagklep met veer gemonteerd aan de uitgang van de pomp, zodanig dat als de druk van de slang gaat de terugslagklep dicht is - en resultaat werkt perfect...

Misschien interessant voor mensen die hetzelfde probleem hebben, ik heb de gardena stukjes + terugslagklep in Brico gehaald - totaal 10 euro...

AFSLUITER53431397124176.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...