Jump to content

Featured Replies

Posted

Vorig jaar heb ik een druif geplant in grote pot. De regent. Meteen zo'n 10 druiven trosjes het eerste jaar. Mooie groei en opbrengst maar de druiven zelf waren niet heel erg lekker. Nu wilde ik voor ook een druif en kocht ik een boskoops glorie. Echter door omstandigheden kan ik de druif in de voortuin niet kwijt. En moet ik de boskoops glorie druif dus kwijt. Maar toen ging ik denken of ik de druiven niet om kan wisselen. Dus de regent uit de pot en de boskoops glorie erin. Wellicht heb ik dan lekkerdere druiven.

Kan dit nu nog?

Of kan ik beter wachten tot het najaar?

En zijn mijn verwachtingen over de boskoops glorie (ook sterkte groeier maar lekkerdere druiven) correct?

Ik heb in januari bekalkt en in midden maart bemest. De ph is erg laag... 3. Moet ik nu nog een keer bekalken? Of kan ik beter iets anders doen?

Als de druif in de pot komt waar eerst de regent stond, dan neem je toch nieuwe grond ? ( potgrond ) en dan heb je dat probleem niet denk ik.

3 is wel erg laag hoor, mein himmel. 3 is écht laag ! In mei nog wat kalk erbij. Watert er vanzelf in.

Ieder zijn smaak natuurlijk , maar de Boskoops Glorie is toch ook al weer een ouwetje. Zelf vind ik die maar matig kwa smaak, maar inderdaad, de Regent is óók niet om over naar huis te schrijven.

Aan de andere kant: smaken verschillen van persoon tot persoon.

Je kan kwa seizoen nu prima nog een druif planten hoor, zeker als die in pot stond zoals bij jou.

Wij zijn erg tevreden of de Boskoop.

Heb er al 10 jaar 1 in de achtertuin en nu ook 2 op de moestuin. Lekker uit de hand en ik maak er ook veel jam van!