Ga naar inhoud

De bladeren van mijn perenboom worden aangetast

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een aantal weken heb ik een duo perenboom (Williams en Hardy) in mijn tuin. Ik heb de boom bemest volgens voorschrift en hij groeit relatief snel.

Sinds kort worden de bladeren aangetast. Ze krullen om, er komen gaatjes in en ze worden plaatselijk zwart. Er lijkt een suikerspin tachtig laagje om enkele blaadjes te komen. Er zijn geen insecten waarneembaar! Weet iemand wat dit kan zijn en belangrijker, wat ik er tegen kan doen? Zie ook de foto's.

Alvast bedankt voor reacties.

Gr. StijnIMG2014041118530074541397235627.jpgIMG2014041118521744591397235664.jpgIMG2014041118523827441397235699.jpg

Geplaatst:

De schuld van rupsjes. Kijk maar eens goed in de opgekrulde bladeren en langs de onderkant, dan vind je ze wel. Ze voeden zich met de bladeren en ook de bloemknoppen (grrrrr) en worden snel groter als ze veel eten.

Wat je er tegen kan doen? Helaas niet veel meer dan ze stuk voor stuk doodknijpen of aan de kippen voeren. In deze tijd van het jaar check ik mijn bomen quasi dagelijks op rupsjes.

Geplaatst:

Onze twee peren (doyenne du comice en conference) hebben hier ook soms last van...het ene jaar meer dan het andere. Wij hebben geen actie ondernomen en dit jaar ziet alles er prima uit. Met andere woorden, het kan per jaar verschillen, dus voor nu zou ik me er niet te druk om maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...