ferdinand Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Ik heb vandaag een perzik gescoord bij de Aldi.Ik wil hem in een pot of kuip houden, zodat ik hem 's winters binnen kan halen of in de kas kan zetten tegen krulziekte. Hebben jullie tips en tricks voor het kweken van perzik in potten?Bijvoorbeeld:hoeveel bijmesten?hoe groot moet de pot zijn? Het boompje is anderhalve meter hoog. Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Een lastige opgave, zoals je wellicht weet groeit perzik met krachtige scheuten welke in een half jaar 1.50 kunnen groeien, ja zelfs in een kuip.Je boompje heeft nu al een behoorlijke lengte. Met snoeien zou je eventueel 'iets' kunnen bereiken, maar hierin moet je kundig in zijn. Perzik/Nectarine vereisen elk jaar een verjongings snoei wil je ook nog vruchten oogsten. Ik wil je zeker niet ontmoedigingen maar weet uit ervaring dat maar weinig liefhebbers de kunst beheersen om een perzik op een goede manier te snoeien. Tegenwoordig zijn er onderstammen: VVA-1 welke een groeireductie geven aan: perzik/nectarine/pruim of abrikoos, vanzelfsprekend meer geschikt voor het planten in een kuip. Quote
Fruithapje Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Ik wil je zeker niet ontmoedigingen maar weet uit ervaring dat maar weinig liefhebbers de kunst beheersen om een perzik op een goede manier te snoeien. Heb je misschien wat tips voor het snoeien van perziken? In welke vorm snoei jij jouw perziken? Quote
ferdinand Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 Hoe snoei je dan een perzik is de logische vervolgvraag... kan je dat uitleggen? Quote
Claudia69 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn schoonouders hebben een zeer verwilderde perzikboom. Ik vraag me af of daar nog iets aan te verbeteren valt. Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Kijk eens hier : http://www.houtwal.be/vakartikels/steenfruit/perzikbomensnoei.htm Quote
ferdinand Geplaatst: 14 april 2014 Auteur Geplaatst: 14 april 2014 Oh ja,Ik ben alleen wat meer visueel ingesteld. Heeft niet iemand een mooi plaatje met kruizen waar er gesnoeid moet worden Quote
ferdinand Geplaatst: 14 april 2014 Auteur Geplaatst: 14 april 2014 oh, die staan er ook op. Niks gezegd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.