Riverdale27 Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Vanmorgen zag ik dat mijn wortelplantjes zijn aangevreten! Ze waren nog niet heel groot maar hadden toch al plukjes echte bladeren. Die zijn nu weg. Hoe kan dat? Ik heb een hele kooi van insectengaas erover heen, dus dat kan het niet zijn. Slakken misschien? Of muizen die eronder door kunnen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Ik gok op een slak. Eentje, niet eens een grote, kan in een nacht makkelijk 25 van die kleine plantjes de kop af-eten. Hier ook geregeld terugkomend verschijnsel in zaaibedjes wortel, radijs, sla en spinazie. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted April 14, 2014 Author Share Posted April 14, 2014 Een slak? Wel maar goed dat ik het dan vol met slakken korrels heb gegooid. Vind het alleen vreemd hoe dat beest daar geraakt. De zandgrond was echt kurkdroog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 "Anti slakken meststof maken". Eierschelpen, koffiegruis, bananenschil en peperpoeder alles bij elkaar en fijn mixen. Is goed voor de groei, anti schimmel (door de banaan) en goed tegen slakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts