Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ook bij vliesdoeken heb je denk ik kwaliteits verschillen

welke koop je en waar?

wat is de prijs?

denk dat de kwaliteit van de boerenbond redelijk is maar is wel duur.

ik dacht aan de dunnekant.

Geplaatst:

schaduwdoeken zijn om de te scherpe zon tegen te houden.

Zodat de planten niet verbranden.

vliesdoeken dienen om de temperatuur vast te houden.

Om het zaaien te vervroegen. Doordat je al eerder een goede temperatuur hebt kun je eerder zaaien en is je seizoen langer.

Ook tegen de kou bescherm je planten hiermee. Zodat de planten niet bevriezen.

Geplaatst:

Om Spike nog even aan te vullen: Er zijn ook nog insectendoeken of insectengaas (dacht zelfs eerst dat het daar over ging in dit topic ). Lichtgewicht fijnmazig doek om allerlei insecten weg te houden van gewassen,zodat je geen vergif hoeft te gebruiken. Werkt ook goed tegen vogels.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Volgens mij... is vliesdoek dat lichte zachte doek dat je over je plantjes legt teneinde vorst ende koude buiten te houden. Het vliesdoek is licht genoeg om de jonge ende kwetsbare plantjes niet te pletten.

Ook in theekleurige versie verkrijgbaar... (want die kreeg ik dus per vergissing ipv wit )

Geplaatst:

ja ik denk dat al die andere mensen hun potten en bakken met vliesdoek tegen de kou inpakken en teveel verdamping ook doen om dat ze buiten iets te doen willen hebben!

(Sommige zelfs de fruitboompjes)

Geplaatst:

Ik gebruik wel vliesdoek. Ze noemen het in de verkoop ook wel : Groei -Afdek- Tuinvlies; Bescherming van het plantgoed tegen vorst, hagelschade en koud weer.

1 x 10 meter: 2.95 bij mijn plaatselijke tuincentrum. Hergebruikbaar, maar vrij kwetsbaar. Ik gebruik het ook voor enkele planten om in de kas tegen de té sterke zon te schermen.

Ik geloof dat het merk is : Nortene of Hortene.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...