spike Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 ook bij vliesdoeken heb je denk ik kwaliteits verschillen welke koop je en waar?wat is de prijs? denk dat de kwaliteit van de boerenbond redelijk is maar is wel duur.ik dacht aan de dunnekant. Quote
RobO Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 wij hebben dit: http://www.agrotheek.nl/ons-aanbod/vervroegingsdoek-wildnet-vliesdoek.html lekker sterk Quote
Draakje Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Vraagje van een noob, Waar dient dat voor ? Quote
Itoero Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Zijn vliesdoeken, schaduwdoeken? Ik heb dit: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=319815% zonnewering Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
spike Geplaatst: 20 april 2014 Auteur Geplaatst: 20 april 2014 schaduwdoeken zijn om de te scherpe zon tegen te houden.Zodat de planten niet verbranden. vliesdoeken dienen om de temperatuur vast te houden.Om het zaaien te vervroegen. Doordat je al eerder een goede temperatuur hebt kun je eerder zaaien en is je seizoen langer.Ook tegen de kou bescherm je planten hiermee. Zodat de planten niet bevriezen. Quote
weknow Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Om Spike nog even aan te vullen: Er zijn ook nog insectendoeken of insectengaas (dacht zelfs eerst dat het daar over ging in dit topic ). Lichtgewicht fijnmazig doek om allerlei insecten weg te houden van gewassen,zodat je geen vergif hoeft te gebruiken. Werkt ook goed tegen vogels. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Erny Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Volgens mij... is vliesdoek dat lichte zachte doek dat je over je plantjes legt teneinde vorst ende koude buiten te houden. Het vliesdoek is licht genoeg om de jonge ende kwetsbare plantjes niet te pletten. Ook in theekleurige versie verkrijgbaar... (want die kreeg ik dus per vergissing ipv wit ) Quote
Draakje Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Is dat vergelijkbaar dan met wat tuinders gebruiken in hun kassen als scherming ? IIg weer wat geleerd. Quote
impy101 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik heb 5 van deze besteld een paar weken terug: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=351 Ik wilde er ook één voor mij bestellen, maar ik denk niet dat het veel nut heeft voor een "tuin" die bestaat uit potten en bakken. Quote
spike Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 ja ik denk dat al die andere mensen hun potten en bakken met vliesdoek tegen de kou inpakken en teveel verdamping ook doen om dat ze buiten iets te doen willen hebben! (Sommige zelfs de fruitboompjes) Quote
Bit Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Ik gebruik wel vliesdoek. Ze noemen het in de verkoop ook wel : Groei -Afdek- Tuinvlies; Bescherming van het plantgoed tegen vorst, hagelschade en koud weer.1 x 10 meter: 2.95 bij mijn plaatselijke tuincentrum. Hergebruikbaar, maar vrij kwetsbaar. Ik gebruik het ook voor enkele planten om in de kas tegen de té sterke zon te schermen. Ik geloof dat het merk is : Nortene of Hortene. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.