Posted April 15, 201411 yr hallo mensenik heb een aantal zelfwaterende kweekbakken waarvan nu de bovenlaag van de zaai en stek grond grijsachtig/schimmelig word hoe komt dit en wat kan/moet ik hieraan doen? gr patrick
April 15, 201411 yr Author te nat? dat is wel vervelend aangezien het kweekbakjes zijn die zelf waterend zijn?
April 15, 201411 yr waarschijnlijk te nat. wat ik altijd doe met mijn kweekmateriaal is afdekken met een dun laagje brekerszand of kippenzand (geen schelpen) dit helpt tegen algenvorming en schimmel
April 15, 201411 yr Je kan er wat Kaneel op/over strooien en weg gaat de schimmel(ruikt enkel wel naar speculaas dan ). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
April 15, 201411 yr kaneel die wist nog niet. ga dat ook eens proberen. ben altijd wel in om te experimenteren
April 16, 201411 yr Bij dit soort vragen is een foto altijd wel handig, eigenlijk noodzakelijk. Neem ff een foto als je wil ?Is het niet gewoon kalk-uitslag ofzo ?
April 16, 201411 yr Author ok de kaneel optie kan ik indd even proberen als ik straks thuiskom zal ik even een foto maken,sta op het punt om weg te gaan,bedankt alvast