Geplaatst: 17 april 201411 j Zijn hier mensen die OpenSprinkler gebruiken voor bevloeing van hun tuin ?Ik ben bezig met honderden meters druppelslangen aan het aanbrengen bij mijn fruitbomen /struiken , en wil opensprinkler gebruiken voor de automatisatie. Ik zoek mensen met ervaring om er over te kunnen brainstormen. http://rayshobby.net/ onder andere twijfel ik nog of ik er 1tje op Arduino platform zou bouwen , of 1tje op de raspberry pi. Ik hoor het graag
Geplaatst: 17 april 201411 j Ik gebruik deze zelf niet, had er ook nog niet van gehoord. Ik heb beide eens vluchtig bekeken. De keuze zou ik de eerste plaats afhankelijk kunnen zijn van je eigen kennis van 1 van de 2 platformen. Als het gewoon is om te gebruiken is "as is", zonder modificaties is het Arduino OpenSprinkler misschien interessant omdat de nog een LCD heeft die op elk moment informatie geeft zonder dat je de web-interface moet gebruiken. De kalender functie van de Pi daar en tegen lijkt wel gebruiksvriendelijker. (Naast de kwestie: mijn nachttemperauur logger heb ik met een Arduino gemaakt.)
Geplaatst: 18 april 201411 j Ik gebruik verschillende druppelsystemen van andere merken dan jij hebt.In een PB zal ik je informeren welke ik gebruik.
Geplaatst: 18 april 201411 j Auteur Het merk doet me er niet bepaald toe. Ik ben op deze merken gekomen voor het budgetvriendelijk oplossingen.Een via smartphone , internet , ethernet bestuurbare en programmeerbare oplossing met kant en klare android app's en browser interface en dat van overal ter wereld bereikbaar , voor minder dan 100 euro. Enkele andere merken die ik tegen kwam kosten al gauw het 4dubbele en was veel minder aanpasbaar. In afwachting heb ik vandaag alvast een 6 stations rainbird esp-rzx gekocht , die doet alles wat hij moet doen , maar uiteraard geen app voor op de gsm , noch webinterface via internet. Dus tot de zomervakantie zal hij prima voldoen , maar tegen dat ik op zijn ga deze zomer zal die toch vervangen moeten kunnen worden.
Geplaatst: 19 april 201411 j Powerlite,voor mijn beregening heb ik automatische kranen van 24v met gardenacomputer, maar dit kost al vlug enige honderden euro's.Voor de aardbeien zo'n capillair systeem, elke dag 3 minuten en dit werkt prima. Verder heb ik nog geen sprinkler of zeer lage druksysteem, al vind ik dat capillair systeem ook geen hoge druk. Ik heb er even aan gedacht om via een Arduino elektronicaplaat iets te fabriceren, dit is zeker mogelijk, maar je moet een beetje thuis zijn in deze wereld en dat ben ik niet, en ik heb er niet de tijd voor momenteel maar het interesseert me wel (nb.ooit wou ik electronicarichting volgen, maar mocht toen niet naar de technische richting overgaan, je ziet hoe jammer dit kan zijn )Als ik hetzelfde wil bereiken als wat ik voor ogen had, kan ik misschien beter een gardena vochtigheidsvoeler aankopen en die installeren als tussenstap (dit is gewoon maar tussenschakelen). Maar waarom ik dit schrijf is, als je vraagt om een beetje te brainwashen over deze zaken, de Arduino is zeker een mogelijke keuze.Op youtube staan filmpjes van mensen die hier wat mee geprobeerd hebben naar automatisch watergeven toe, maar ik kan je niet echt technisch helpen. Hopelijk zijn er knappekoppen genoeg op dit forum.Hou ons op de hoogte hoe je het aanpakt, het interesseert me wel.
Geplaatst: 12 januari 20169 j hallo, is er ondertussen iemand die begonnen is met de arduino ? Het lijkt mij een interressante start tot automatiseren van de besproeiingen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.