suus76 Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Hallo Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat ik stamboontjes heb gekocht, en ik begrijp dat deze niet zo de hoogte in gaan als stokbonen. Het gaat om de volgende rassen: DROOGBONEN, STAM 'Borlotto Lingue di Fuoco'ook wel genoemd: DROOGWINNERS (Eng: Borletto Bean)(Phaseolus vulgaris)Droogbonen worden op verschillende manieren geoogst. Sommige rassen zijn met gehele peul ook eetbaar, anderen kunnen alleen vers of (gerijpt) droog gegeten worden. Tip voor het opslaan van droge bonen: om uitkomen van eventuele eitjes van de bonenvlieg te voorkomen plaatst u de goed gedroogde bonen 24 uur in de vriezer.ECO GETEELDE ZADEN! Deze lage boon wordt (jong) als gehele peul of (rijper) gedopt gegeten. De peulvorm is breed en kort. De kleur is opvallend roodbruin gevlekt, in rijp stadium wit met felrode vlekken. Vanwege deze kleur zeer populair voor de sier! De bonen zijn eveneens fraai gekleurd: wit met felrode tekening. Populair in Italië vanwege de unieke smaak! Lage plant. BONEN046500 COLLECTIE STAMBONEN Collectie Stambonen(Eng: Snap Bean/Dwarf)(Phaseolus vulgaris)3 mooie soorten, apart verpakt: a. Borlotto, 30 zaden - b. Contender, 30 zaden - c. Golden Wax Roquencourt, gele, 50 zaden Nu heb ik geen idee hoe hoog een lage plant dan is, en een zoektocht op google leverde zo ook niets op. Ik heb een prachtige bonenstandaard gemaakt met stokken ( 270 cm lange stokken) en denk dat ik die helemaal niet nodig heb of vergis ik me nu? Wie kent deze soorten en kan mij wat meer vertellen over de hoogte van de planten en of ze al dan niet gesteund moeten worden dmv stokken. Quote
Jorg Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Hallo Suus76, Stambonen groeien meestal niet hoger dan kniehoogte. Ze hebben de stokken niet nodig om tegen te groeien. Wel is het verstandig om 3-5 boontjes per potje of plantgat te zaaien/leggen. Zo krijg je vollere planten die ook nog enigszins voor extra steun zorgen. Quote
suus76 Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Bedankt! Dan zal ik de stokken gebruiken voor mijn erwten Quote
RobO Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 maar hier waait er regelmatig wat om we zetten op de kop van de rij een stok en spannen een touw rond de rij op 20 cm en 40 cm hoogte Quote
suus76 Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Dat is een goeie oplossing, ga ik doen, bedankt! Wij zitten ook vol in de wind op onze moestuin. Quote
RobN Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Ik aard ze iets aan als de planten war hoger zijn Quote Onkruidmanager 1.0
TomP Geplaatst: 27 februari 2019 Geplaatst: 27 februari 2019 Ook hier werkt het aanaarden heel goed en is ineens ook goed tegen ontluiken,d onkruid dat daarmee eens is weg geschoffeld Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.