aalterse-willy Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Oud worden is plezant maar oud zijn is geen luxe! Nu kan ik nergens meer vinden hoeveel kristalon orange er per liter water moet gebruikt worden voor de aardbeien. Dacht ergens gelezen te hebben dat 1gram per liter teveel was.Weet iemand hoeveel de beste verhouding is?En is een koffielepel niet ongeveer vijf gram? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Duivenvoorden schrijft: 1 g/lhttp://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_hikashop&ctrl=product&task=show&cid=62&name=oplosmeststof-6-12-36&Itemid=146&category_pathway=22 Ikzelf doe ongeveer 0,7 gram per liter. Het maakt natuurlijk ook uit hoeveel oplossing je per keer aan een plant geeft, en hoe vaak. Voor nog kleine plantjes, nog zonder vruchtvorming is het voor kristalon trouwens nog wat te vroeg. Afmeten: de ene koffielepel is de andere niet. Best ijk je de lepel, door eenmalig 10x een lepeltje af te passen, weeg het totaal, deel door tien. (de hoeveelheid van 1 lepeltje wegen op een huishoudweegschaal is te weinig voor een beetje nauwkeurige weging).En daarna steeds hetzelfde lepeltje gebruiken. Markeren door de steel een beetje krom te buigen. Eerst vragen aan je baas Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bee Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Ik gebruik op een gieter van ongeveer 10 liter 2 koffielepels, ik had het in het begin eens gewogen en dat was ongeveer 5gr.Nu gebruik ik altijd dezelfde lepel ( niet buigen, gewoon in de zak/pot Kristalon laten zitten )2 gieters geef ik dan aan mijn 48 bakken, en dit voorlopig elk weekend 1x dus ik overdrijf niet maar heb mij nu wel zo'n fertometer aangeschaft dit jaar om te zien ofdat dit nu wel klopt en voorlopig is dat toch het geval... Quote
Sabien Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Bedoel je 0.66 gram of 2 a 3 gram? Want bij aardbeien zijn gevoelig voor te sterk bemesten. De concentratie kun je meten met een EC-meter. Max 1,8 µS/Cm. Bij 1g/L blijf je daar net onder volgens mij test van 1 koffielepel in een gieter van 5L. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Als ik me zo een Fertometer zou aanschaffen, welk merk of type zou ik dan best kiezen? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Ben nog maar eens op zoek gegaan op het Inet en heb dit gevonden;https://www.nomercysupply.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=156&t=1755Hier is tenminste onderzoek naar gedaan zo blijkt en niet de fabrikant nageaapt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Ik schreef 2/3 gram. Kan onduidelijk zijn, ik bedoelde niet 2 a 3 gram. Tekst aangepast naar 'ongeveer 0,7 gram per liter' Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
aalterse-willy Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Henkg, ik had het niet op u bedoeld hoor maar op de websites waar die dingen verkocht worden, Vlaams Zaadhuis, Tuinadvies enz. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Weet ik, maar ik schreef een reactie op de vraag van Sabien. Mijn oorspronkelijke tekst zou inderdaad verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden, met vergiftigde plantjes als gevolg. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
schoutuh Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 zelf heb ik bij duivenvoorde een bakje kristalon gekocht en hier staat op 1 liter 1gr. mijn volgende vraag is waar kan ik kristalon voordelig halen per 25 kilo ofzo.om nu elke keer bij duivenvoorde te bestellen in klein verpakking is ook zo wat. mvg Ronald Quote
Bee Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Als ik me zo een Fertometer zou aanschaffen, welk merk of type zou ik dan best kiezen? de mijne komt hier vandaan, simpel maar doet zijn ding...http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/browse/search/fertometer Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.