Bit Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Alvast alleen maar de melding. Ik neem een aantal tomatenzaailngen mee. Kleine plantjes nog hoor. Van de 3 soorten Oekraïners. De gele , de rood/roze en de felrode. Moet ze nog verspenen als ik eind van de week uit Frankrijk terug kom. Dan weet ik ook hoeveel het er worden.Verder kan ik wat andere dingetjes meenemen. Sierdingen. De zaailingen Karthuizer Anjer zijn al vergeven geloof ik. En stek rode bes, wat stekken kruisbes. Moet ik komend weekend even checken welk soortje, In ieder geval Winhams Industry. Die wortelen belachelijk langzaam maar staan er nog fris bij. Een enkel aardbeienplantje nog.Heb nog een aantal zaailingen Cephalaria gigantea staan. Heb ook nog een aantal leuke struikjes Hysop staan. Gezaaid 3 jaar terug. leuke maat nu. Vanmiddag op de tuin es gekeken wat ik aan potten sowieso kwijt moet ( ik blijf wateren ) Hysop heb ik nog 2 planten van.Grote pot Hortensia Annabelle.nog 1 buddleja weyerianaRedelijk wat Verbena bonariensis. p9 potjes en wat grotere.Wat grotere potten Helianthus 'Lemon Queen' . hoog , mooie kleur zacht geel. Top insectentrekker.Kruisbes stekken Hinnonmaki röd 2x. goed geworteld.Wat zaailingen Karthuizer Anjer.Vrij veel potjes Satureja montana ( als je gaat googlen : er is veel verwarring over. Dit is de roze bloeiende voorjaarsbloeier , á la tijm, heerlijk kruid. )1 forse pot berkheya purpurea. Ooit een zaailing. Gaat dit jaar bloeien.paar potjes dianthus deltoides. fel roze. stekjes, vroeg gestekt. Potjes zitten lekker vol.1 Eeuwige moes. staat al wat te lang in een c1 pot.paar grote potten Rudbeckia fulgida. felgeel zwart hart. Top insecten trekker. Tomaten zaailingen Niet te veel meer. De Oekraïners en wat andere gewone cherrys, rood en geel. Lijstje kan nog wat aangevuld / aangepast worden. Ik zoek: een heel enkele, hele leuke tomaat/ Kruisbes soortje / framboos - soortje ( maakt nogal uit welke, sorry ) en leuke sierplant/ding/whatever. Ik neem mee voor mensen : Malouis. Stekje Gembermunt. Hysopus , + grote pot gele rudbeckia fulgida. Satureja montanaLoes : Wat Verbena bonariënsis, en satureja montana.Thea : Zaailing Karthuizer Anjer. 1x Hysopus , 1x Winhams Industry, Rudbeckia fulgida, Dianthus deltoidesJanita : Oekraïner tomaat 1 of 2.Erny : Cephelaria Gigantea tea tea T H E A !!! wil jij die ook niet Thea ? : buddleja weyeriana; berkheya purpurea; Verbena bonariensis; Helianthus 'Lemon Queen; Satureja montana; Rudbeckia fulgida; dianthus deltoides; Hinnonmaki röd Gemma : Verbena bonar...Mijke : potjes. Quote
thea Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Heb voor jouw Framboos kyan en de zwarte framboos (4mtr) ruilen misschien voor de Hysop en Winhams Industry. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
janita Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Bit, ik ben wel geïnteresseerd in een 'oekrainer' tomaat zaailing. Ik heb zelf nog een aantal tomaat zaailingen die eigenlijk naar mijn moeder en schoonmoeder gaan maar ik kan er voor hen ook een zuckertraube bij doen (de soorten interesseren ze toch niet echt, een tomaat is een tomaat volgens mijn moeder ) Als er een soort in onderstaand lijstje zit die je interessant vindt neem ik hem voor je mee, je mag ook kijken of er nog iets voor je in mijn ruillijstje staat. Mijn zaailing tomaten zijn;Gele peerBlack cherryGerman orange strawberryMoneymakerPrincipe borghese Quote
Bit Geplaatst: 26 april 2014 Auteur Geplaatst: 26 april 2014 De Winhams Industry staan al een lange tijd als stek in pot, maar doen niet veel. In blad gekomen staat dat stil. Hebben dus nog steeds geen wortel, zijn ze nu mee bezig dus. Ik neem wel mee, maar zou ze vooral er nog niet uithalen. Eerst goed aan de groei. En het kán nog steeds fout gaan denk. Dingen stekken echt lastig is hier de ervaring. Andere soortjes kruisbessen doen het veel sneller. De Tomaten neem ik sowieso mee. Nog wat extra soortjes. Niet te veel hoor. Niemand vaste (sier)planten dus ? Helpt het als ik erbij verzin dat je van het een en ander salade's of thee kan maken ? Tinctuur misschien ? Ik raak die zooi zo niet kwijt natuurlijk .... Quote
thea Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Niemand vaste (sier)planten dus ? Helpt het als ik erbij verzin dat je van het een en ander salade's of thee kan maken ? Tinctuur misschien ????????????????????????????????Welke planten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
malouis Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Ik heb interesse in hysop, lijkt me een goede vervanger voor de lavendel. Die heeft het hier te moeilijk. Niemand vaste (sier)planten dus ? Ik raak die zooi zo niet kwijt natuurlijk .... Heb je iets in het kleurschema wit-geel-oranje, voor standplaats 'krijgt van alles de volle laag': zon, WIND en regen (zandgrond)? Quote
loes Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 vaste planten heb ik misschien ook wel belang bij. maar idd, welke planten? Quote
Erny Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Ja Bit... Welke plantjes...? Of maak je verrassingspakketjes... Maar als je ze écht kwijt moet... Wil ik wel:Cephalaria gigantea (ziet er erg fotogeniek uit...) Quote
Bit Geplaatst: 26 april 2014 Auteur Geplaatst: 26 april 2014 Vanmiddag op de tuin es gekeken wat ik aan potten sowieso kwijt moet ( ik blijf wateren ) Zie openingsbericht Hysop heb ik nog 2 planten van.Grote pot Hortensia Annabelle.nog 1 buddleja weyerianaRedelijk wat Verbena bonariensis. p9 potjes en wat grotere.Wat grotere potten Helianthus 'Lemon Queen' . hoog , mooie kleur zacht geel. Top insectentrekker.Kruisbes stekken Hinnonmaki röd 2x. goed geworteld.Wat zaailingen Karthuizer Anjer.Vrij veel potjes Satureja montana ( als je gaat googlen : er is veel verwarring over. Dit is de roze bloeiende voorjaarsbloeier , á la tijm, heerlijk kruid. )1 forse pot berkheya purpurea. Ooit een zaailing. Gaat dit jaar bloeien. paar potjes dianthus deltoides. fel roze. stekjes, vroeg gestekt. Potjes zitten lekker vol.1 Eeuwige moes. staat al wat te lang in een c1 pot.paar grote potten Rudbeckia fulgida. felgeel zwart hart. Top insecten trekker. Tomaten zaailingen Niet te veel meer. De Oekraïners en wat andere gewone cherrys, rood en geel. Lijstje kan nog wat aangevuld / aangepast worden. Quote
thea Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 (aangepast) Heb wel belangstelling voor de dianthus deltoides en Rudbeckia fulgida ,als je wilt ruilen worden voor tomaatjes.div soorten? O ja jouw tomaten soort bloeid al. 26 april 2014 aangepast door Gast Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
loes Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 enkele plantjes Verbena bonariensis heb ik wel belang bij. Quote
malouis Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 De Rudbeckia fulgida, blijft die overeind in de wind? De voortuin ligt langs het kanaal, dus het kan er stevig trekken. Quote
Erny Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 (aangepast) Alleen als je ze écht kwijt moet... dan wil ik van de volgenden wel een pot:Heel graag: buddleja weyeriana berkheya purpurea Indien voorradig:Verbena bonariensisHelianthus 'Lemon QueenSatureja montanaRudbeckia fulgidadianthus deltoidesHinnonmaki röd En dus die Cephalaria gigantea die ik in eerder bericht al meldde.Eeuwig Moes wil ik ook wel huizen als niemand anders die wil. Die Karthuizer Anjer, zet je die in je grasveld? 26 april 2014 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Go Erny Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
malouis Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Vergat ik nog: in m'n ruiltopic staan nog een aantal tomatensoorten.Verder heb ik ook nog zaden van verschillende soorten die niet op m'n ruillijst staan. Bij interesse even een pb graag. Quote
Gemma Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Verbena bonariensis vind ik wel erg leuk!Ik heb je OSU blue tomaat nog fijn in de kas, klaar voor vertrek! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Bit Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 Gaan we allemaal doen. Dit is een foto van de Satureja montana ( echt bonenkruid, maar toepasbaar als tijm ook , soep , vlees enzo )heb veel kleine plantjes.De roze bodembedekker dus. Quote
malouis Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Dat ziet er prachtig uit! Hoe hoog is deze? Quote
loes Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 staat dat plantje in de zon? of zou het ook gaan in de schaduw? Quote
Bit Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 Onderste foto rechterdeel staat de hele dag in de zon. links hebben ze veel schaduw van de rozen er boven. Je ziet de verschillen in rijk-heid van bloei.Echt diepe schaduw zou ik niet doen nee.plantje ( "plantje " , want ze worden brééd ! ) is 10-15 cm hoog. Sluit de grond goed af. Wintergroen ( beter dan tijm ) en lang bloeiend. Quote
loes Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 's ochtends zon en de rest van de dag schaduw.bloei is niet het belangrijkste, een goede bodembedekking en wintergroen wel. voorkomt dat de katten mijn border leeg krabben en met blubberpoten binnen komen dat lijkt me het proberen waard. zou ik een stukje mogen? Quote
Bit Geplaatst: 28 april 2014 Auteur Geplaatst: 28 april 2014 Vanzelf. Ik neem een paar plantjes mee. Zijn stekjes van maart. Ik neem er gewoon een heel stel mee. Quote
malouis Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Mag ik dan ook nog een stekje Satureja montana erbij? Dan kan ik mooi vergelijken met de Satureja GeenIdea die ik van Gemma krijg. Staat er iets in mijn lijst wat je leuk vindt? Zoek je nog iets wat ik misschien in mijn zadenbox heb zitten? Quote
Bit Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 1e pagina aangepast. Mis ik daar wat , van wat ik mee zou nemen ? Vrijdag moet ik alles in kratjes doen. Ik neem wel wat extra mee van een aantal zaken. Quote
thea Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Alvast alleen maar de melding.Heb nog een aantal zaailingen Cephalaria gigantea staan. Kruisbes stekken Hinnonmaki röd 2x. goed geworteld. Ik neem mee voor mensen :Erny : Cephelaria Gigantea tea tea T H E A !!! wil jij die ook niet Thea ? . Is die wit of geel?? en heb je nog een kruisbesje? Heb vandaag een rose lelietje van dalen geschoort,helemaal happy Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.