appelvrouw Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Zeer lange groene stelen..dat zou wel eens groot streepzaad kunnen zijn. Je bedoeld toch niet een uitgebloeide bloem( dat kan je met enige fantasie ook wollig noemen) Je moet de gewone paardenbloem hebben. Ze zullen niet meer in de bloei komen, want ze zijn bijna uitgebloeid..hier wel in ieder geval. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gwen Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Wat is het verschil tussen groot streepzaad en paardenbloem? Nee de bloemen zijn helder geel en helemaal open en varieerden dus enorm in grootte qua bloem en qua plant en steel. Edit: Ik heb groot streepzaad op Google bekeken. Dat heb ik zeker niet geplukt . Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Uren bezig geweest? Of overdrijf je nou enigszins? Je had hier wel mogen plukken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gwen Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Ik bleek echt ruim vier uur van huis te zijn geweest.... En amper 400 gram als resultaat . Misschien waag ik vandaag nog een poging. Opsturen is ook zoiets.... Dan is het pluizebol tegen de tijd dat het bij mij arriveert . Quote
henkg Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Het begint met een goed veldje. Kijk maar eens naar de foto bij Appelvrouws eerste post in dit topic.Zo perfect was mijn veldje niet. Toch wel ongeveer 1 kilo (bruto) binnen 45 minuten geplukt. Als je eenmaal weet wáár ze staan: het volgende voorjaar staan ze daar weer. Een gedeelte van "mijn" veldje: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Gwen Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Het meeste staat in weilanden en was helaas al vet uitgebloeid. Wie weet gaat er nog een tweede lichting bloeien en kan ik het aanvullen tot een ruime kilo (of mischien wel twee). Is de jam of stroop trouwens een goede suikervervanger voor in andere jamsoorten? Ik wil zo min mogelijk suikers en zoetstoffen gebruiken, maar proberen om alles puur te houden. Quote
Claudia69 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Ik laat ze staan op de doorgang langs ons huis (die niet met klinkers aangelegd is) en rij ze na de bloei kort af. Elk jaar goed voor een paar vergietjes bloemen, en meer is niet nodig, want ze eten hier liever aardbeien-, rabarber en bramenjam. Quote
Icebox Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Wat een ontzettend leuk idee! Dat ga ik ook eens maken! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.