Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om sla in een balkonbak te kweken? Ik heb het nog nooit gedaan dus ik vroeg het me af... Zo ja; hoeveel plantjes zou ik in een bak van een meter kunnen doen?

Geplaatst:

Ik zaai af en toe sla in een houten bak van 30/80cm.

Ik zaai altijd veel te veel, maar dat speelt geen rol, die planten groeien wel tegen elkaar op.

Het voordeel is dat je dan steeds kan knippen zonder de sla uit te trekken, die groeien gewoon verder.

Let wel, je gebruikt het best de 'cut and come again' sla aka pluksla.

Geplaatst:

Ging hier ook prima, wel vaak genoeg water geven uiteraard. Had er vorig jaar 4 in een balkonbak van 80 cm, wel losbladige types waarbij ik steeds de buitenste bladeren oogste. Wat je ook kan doen is wat dikker zaaien en telkens wat uitdunnend oogsten waarbij je enkele kroppen groot laat worden.

Zometeen volg ik ook bovenstaand idee van de caviabak

Geplaatst:

Hallo Jeanne, 4 lijk me te veel. Ik had 3 in mijn bak staan en moest er eentje uithalen omdat te krap waren. Als je goed kijk kan je op de foto de punt waar ik de derde afgeknipt heb.

IMG-20140426-WA000150891398506976.jpg

en deze heb ik lekker gegeten IMG-20140420-WA000049231398629447.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...