impy101 Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Hallo, Ik vroeg mij af of het mogelijk is om sla in een balkonbak te kweken? Ik heb het nog nooit gedaan dus ik vroeg het me af... Zo ja; hoeveel plantjes zou ik in een bak van een meter kunnen doen? Quote
Wiebelkonijn Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Ja hoor, dat heb ik ook. Gaat heel goed. Ik heb er vier in een meterbak. Misschien net te krap, maar dat zullen we wel zien. Quote
impy101 Geplaatst: 25 april 2014 Auteur Geplaatst: 25 april 2014 Goed om te weten! Ik ga zo bij mijn vader langs om wat zaadjes te jatten Quote
loes Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 wanneer een krop te groot word kan je de buitenste bladeren alvast oogsten. andere mogelijkheid is pluksla. Quote
bobvanschie Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Een jong en klein kropje sla is anders ook prima te verorberen. Quote
tds Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Ik zaai af en toe sla in een houten bak van 30/80cm.Ik zaai altijd veel te veel, maar dat speelt geen rol, die planten groeien wel tegen elkaar op.Het voordeel is dat je dan steeds kan knippen zonder de sla uit te trekken, die groeien gewoon verder.Let wel, je gebruikt het best de 'cut and come again' sla aka pluksla. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Hier staan ze in de onderkant van een groot caviabak ( alleen opletten dat je dan niet té veel water geeft ) Quote
Kim Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Ging hier ook prima, wel vaak genoeg water geven uiteraard. Had er vorig jaar 4 in een balkonbak van 80 cm, wel losbladige types waarbij ik steeds de buitenste bladeren oogste. Wat je ook kan doen is wat dikker zaaien en telkens wat uitdunnend oogsten waarbij je enkele kroppen groot laat worden. Zometeen volg ik ook bovenstaand idee van de caviabak Quote
juudje Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Natuurlijk het kan en met succes nog. Ik heb de eerste al gegeten. Gewoon Doen!!!!succes er mee Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Gaat heel goed hoor,ik zou ook aanraden 4.Ik heb er zelfs gewoon in een pot staan.Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen anders zou ik het laten zien. Quote
juudje Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Hallo Jeanne, 4 lijk me te veel. Ik had 3 in mijn bak staan en moest er eentje uithalen omdat te krap waren. Als je goed kijk kan je op de foto de punt waar ik de derde afgeknipt heb. en deze heb ik lekker gegeten Quote
loes Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 dat is geen bak van een meter zo te zien.buitenste bladen wegplukken dan had de 3e prima kunnen blijven staan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.