Jump to content

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Posted

Wij hebben sinds dit jaar onze moestuin een heel stuk uitgebreid en om te bemesten en mulchen heb ik 6ton of een 12cm groencompost uitgespreid over een 120m².

tot zover erg tevreden. Haast geen onkruid, enkel water geven aan zaailingen enz. Nu heb ik wel de indruk dat de planten, niet tegenstaande ze er erg gezond uitzien, niet fameus groeien. Kan het dat ik tijdens de eerste jaren moet bij bemesten met een organische meststof? Ik dacht aan een halve dosering. Wie weet raad.

Selectief bijmesten bij planten die specifiek meer nodig hebben is wel gewenst. Veel meer dan gedroogde mest en evt wat kalium of magnesium heb je niet nodig. Voor een aantal gewassen zal 12cm groencompost volstaan. Dat is eenflinke laag

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• Author

Het zijn inderdaad vooral de bladgewassen en kolen die blijven steken. Wat wel eigenaardig is, is dat dezelfde gewassen in de serre in een pot met 2 delen groencompost, 2 delen oude potgrond 1 deel vermiculite en 1 deel Lavazand het spectaculair beter doen.

De oorspronkelijke aarde was niet echt slecht, maar wel vergeven van de wortel onkruiden en Hanenpoot.