Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Andijvie


marije124

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Enkele weken geleden heb ik andijvieplantjes gepoot. Gewone en krulandijvie.

Nou doet zowiezo de gewone het veel beter (is dat normaal?) maar...........de onderste/buitenste bladeren beginnen geel te worden.

En nou weet ik dus niet of ik teveel of juist te weinig water geef.

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt op een voedingstekort, simpel doordat er niet genoeg voeding in je grond zit of doordat de wortels zich niet voldoende hebben ontwikkeld om genoeg voeding op te nmene. Heb je ze in de volle grond staan of nog in bakjes? Bij het laatste zou ik ze nog een keer verpoten of in de volle grond zetten (mits die voldoende voedingsstoffen heeft natuurlijk!)

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt op een voedingstekort, simpel doordat er niet genoeg voeding in je grond zit of doordat de wortels zich niet voldoende hebben ontwikkeld om genoeg voeding op te nmene. Heb je ze in de volle grond staan of nog in bakjes? Bij het laatste zou ik ze nog een keer verpoten of in de volle grond zetten (mits die voldoende voedingsstoffen heeft natuurlijk!)

 

Ze staan al die tijd al in de volle grond. Maar moet ik ze dan koemestkorrels geven ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik eigenlijk niet precies of dat nu nog kan, ik bemest altijd ruim van te voren, zal vast wel iets zijn wat nu kan, van die universele groente en fruitmest of zo dat kan wel! Liefst iets met aardig wat stikstof er in.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb ook andijvie gezaaid en op mijn zakje zaad staat dat ik de jonge zaailingen moet bijmesten met bloedmeel. Heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er mensen die goede andijvie oogsten, zonder extra bloedmeel ( wel op 'gewone', goede grond) te geven? Bedankt voor de antwoorden alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik dacht wel aan droge brokken, maar ik weet ook dat als ik voor de hond of kat een bakje droge brokjes buiten zet dat er binnen no-time een hoop dikke zwarte brommers op af komen, en ook nogeens wat jorieke zegt daar lok je allerlei dieren mee die je niet wil.

ik zou je lekker op de plant-gieren richten veel leuker ook nog.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ga ik eens ouderwets gehoorzaam naar je luisteren. Ook wel eens zinnig om niet eigenwijs te zijn....

 

Morgen stond er brandnetelgier maken op het programma. Hoe lang kan je zoiets bewaren? Ik heb eigenlijk zin om voorraad te maken, want nu heb ik er tijd voor, straks misschien niet ...

 

Idem voor de rabarbergier... die staat nou ook al een tijd te trekken. Misschien is die emmer wel opgedroogd met dit warme weer... ha, ha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil dat ook steeds plantengier maken op voorrraad in oude flessen, volgens mij kan je dat afgesloten best tijdje bewaren zeker een seizoen,

Ik denk wel dat je bv brandnetelgier na twee weken moet zeven want anders wordt het steeds sterker, dus bij voorraad de plantenresten eruithalen en enkel de vloeistof in de flessen.

Kruidengieren vindt ik ook leuk omdat ze versterkend zijn voor de planten, nuja ik vindt alle plantengieren leuk, ik ga gewoon volgende week weer eens een boel ervan maken, morgen eerst nog jam en de stroop van de paardebloem.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...