Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Borsalino's Groententuintje 2011

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag er eentje van 121 gram geplukt en die was wel lekkerder dan de vorigen.

Geplaatst:
  • Auteur

De look begint al einde leven te worden, heb er enkele maar uitgedaan.

img0341mz.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

De eerste komkommer geoogst.

Zal zo te zien weer kunnen Sint Niklaas spelen met mijn komkommers.

img0350sg.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag 3.8 kg Maxim's geoogst, de zwaarste woog 130 gram.

img0351n.jpg

Geplaatst:

Ik ben weer eens zwaar onder de indruk.

Jouw spullen zijn nog mooier als in de winkel.

(en vast nog veeeeeel lekkerder)

Dat lukt mij alleen bij mijn oregano en peterselie.

En die aardbeien...oh...woonde ik maar in de buurt van Antwerpen.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
  • Auteur

Bonnie je had enkele jaren mijn eerste aardbeien moeten zien, ik zakte van schaamte in de grond, al doende leert men.

Morgen krijgen de 2 kleinkindjes 3 & 4 jaar elk 2 bakken met 8 grote Maxim's mee naar de kleuterschool.

Ik ga ze mee brengen wil juf Kathy haar reaktie eens zien dat ik groot gerief heb, tis nog een knappe ook

img0352um.jpg

Geplaatst:

Mooi! Hoe verzorg jij nou al je plantjes? Niks meer dan goed water en voeding geven, en de ruimte geven?

Geplaatst:

Geweldige aardbeienoogst! De rest is ook niet verkeerd

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Inderdaad Dennis en niet te vergeten de grond goed voorbereiden.

En ze goed planten er de tijd voor nemen, ze er niet ingooien.

Vorig jaar iemand die er 15 min over deed om 100 aardbeiplanten in de grond te steken, je kan het al raden.

En nu is die verbaasd dat de mijne zo mooi staan en zo veel geven.

Slechte planten zegt die, alhoewel het dezelfde als de mijne zijn, ik heb ze meegebracht.

Had iedereen op ons tuincomplex verwittigd dat ze bij de eerste zware vorst na nieuwjaar hun aardbeiplanten moesten afdekken, hadden ze nooit gedaan en was niet nodig, je ziet mooi het verschil met de mijne die wel afgedekt waren.

En zo lopen er bij ons nog enkele rond die goede raad in de wind slaan.

Maar ho als ze nu mijn mooie oogst zien, dan heb ik ineens toverkrachten en doe ik "professioneel"

Momenteel zijn er 2 die raad zijn komen vragen, de anderen te koppig.

En verder veeeeeeeeeeeeeeeel liefde en er tegen praten, niks van aan trekken als mensen met hun wijsvinger tegen hun voorhoofd tikken als je tegen je plantjes staat te praten.

Verder mankeer ik niks en hoef er nog geen pillekes tegen in te nemen

Geplaatst:

Heb hier 1m² kasje waar aardbeien in staan, die staan dus wel goed in de winter. Maar de rest kan ik misschien dan dit jaar wel even afdekken, afgelopen jaar niet gedaan.

Maar het aanplanten, de grond goed voorbereiden... wat doe jij dan met de grond?

(Ik moet over een aantal weken een aantal planten in de aarde zetten.)

Geplaatst:
  • Auteur

Das dan al te laat, ik heb de grond voor de winter voorzien van 5 cm verteerde paardenmest.

In het voorjaar er verteerde compost (1m3 op 40m²) ondergespit, ligt nu klaar om er in juli aardbeistekken in te planten.

Ik had ook op de grond snijrogge gezaaid in september. Daarop is dan net voor de eerste sneeuw de paardenmest gekomen.

Ik vind 4 weken te kort om mest toe te voegen om daar aardbeiplanten in uit te planten.

Heb vorig jaar als test (had een bed voor de aardbeien te kort) 2 weken voor uitplant er een zak paarden-koe-kippenmest ondergedaan was van DCM als ik me niet vergis, en dat ging goed.

Op de zak stond dat deze meststof geen kwaad kon voor wortelverbranding.

Geplaatst:
  • Auteur

Dennis je kastje gaat zeker geen bescherming genoeg geven aan je aardbeien hoor.

Als het kouder vriest dan -5° gaan er inwendige bloemstengels kapot.

Door afdekken voorkom je dit, ik had eerst vliesdoek liggen met daarover dubbele laag gaatjesplastiek.

Je dient dit enkel te doen bij vorst beneden de -5°, en zeker met een uitdrogende wind erbij.

Bij de eerste vorst lag er een pak sneeuw op, de sneeuw lag er voor ik kon afdekken, doch sneeuw geeft ook goede bescherming tegen vorst.

Geplaatst:

Oke! Achja plantjes moeten er sowieso wel in, kan toch ook gewoon de grond goed luchtig maken, speciale aardbeien voeding er door en klaar zou ik denken, kan nu niet echt meer anders.

Afdekken, kan ik daar eventueel ook van dat bubbel plastic voor gebruiken?

Geplaatst:
  • Auteur

Der moet nog kunnen verluchten en dat kan niet met bubbelplastiek vrees ik.

Geplaatst:

Aarbeien zijn juist goed geschikt om de winter te overleven.... Die van mij staan veel te dicht op elkaar (1 m2), ik heb ze niet gemest, en zeker niet afgedekt deze winter (en hier op het platteland was het KOUD) en ik heb gisteren 2 kilo kunnen plukken, en vandaag komt er ook 1,5 van af denk ik.

Al dat afgedek en tunnel-gemaak....

Geplaatst:

Hoeveel op 1m² ? Hier staan ze ook veel ste dicht op elkaar. Staan er nu denk zo'n 40 op, (inclusief uitlopers van vorig jaar, stuk of 25 nieuwe plantjes door uitlopers denk) maar ga t niet uitdunnen, moet er straks toch allemaal uit.

Geplaatst:

Ik weet niet hoeveel, maar het was eigenlijk dit jaar al het plan om ze in een oude dakgoot te planten/telen.

Dat is er alleen nog niet van gekomen, dus staan ze in de moestuin en was ik ze een beetje vergeten. Ik heb er ook geen stro onder.

Geplaatst:
Hoeveel op 1m² ? Hier staan ze ook veel ste dicht op elkaar. Staan er nu denk zo'n 40 op, (inclusief uitlopers van vorig jaar, stuk of 25 nieuwe plantjes door uitlopers denk) maar ga t niet uitdunnen, moet er straks toch allemaal uit.

je kunt er ook de oude plantjes uithalen.

Geplaatst:

Wil er een andere soort in hebben, zijn nu plantjes die niet doordragen.... dus ze gaan er allemaal uit Heb al zo'n 24 nieuwe plantjes in bakjes staan, 7 weken terug gekocht ondertussen. Die gaan er dus over een tijdje in, als de oogst klaar is (van de plantjes die er nu in staan)

Geplaatst:

Heren, let op dat jullie borsalino's topic niet kapen?

Geplaatst:
Wil er een andere soort in hebben, zijn nu plantjes die niet doordragen.... dus ze gaan er allemaal uit Heb al zo'n 24 nieuwe plantjes in bakjes staan, 7 weken terug gekocht ondertussen. Die gaan er dus over een tijdje in, als de oogst klaar is (van de plantjes die er nu in staan)

hoe duur waren die per plantje?

Geplaatst:

5 euro voor 6 stuks betaalt, intratuin.

Luc, verwijder je anders ff onze berichten? is t weer netjes

Geplaatst:
Bonnie je had enkele jaren mijn eerste aardbeien moeten zien, ik zakte van schaamte in de grond, al doende leert men.

Morgen krijgen de 2 kleinkindjes 3 & 4 jaar elk 2 bakken met 8 grote Maxim's mee naar de kleuterschool.

Ik ga ze mee brengen wil juf Kathy haar reaktie eens zien dat ik groot gerief heb, tis nog een knappe ook

img0352um.jpg[

Wat een mooie aardbeien.

Welke soort is dit, wil ik wel proberen.

Mocht je stekken hebben houd ik me aanbevolen.

Geplaatst:
  • Auteur

Mijn pompoenen.

Werkvolk aan het werk.

img0364kk.jpg

Resultaat

img0366h.jpg

De Sweet Dumpling

img0369sn.jpg

De Jarrahdale

img0367qg.jpg

En de bescheiden Big Max

img0368s.jpg

img0363ps.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Door dat stom EHEC bacterie blijf ook ik met mijn komkommers zitten

img0358zr.jpg

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.