Lola Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Ik heb alvast een beetje gegoogled op de namen. Zitten leuke soorten bij. Ik vroeg me wel af of je van de groene pepers ook rijpe hebt? Quote
Erny Geplaatst: 25 januari 2015 Geplaatst: 25 januari 2015 Groene pepers zijn per definitie onrijp... Quote
Lola Geplaatst: 25 januari 2015 Geplaatst: 25 januari 2015 Ja dat dacht ik ook, maar dat bedoel ik ook niet. Ik bedoelde of ze van die soort ook rijpe had, omdat onrijpe pepers geen kiemkrachtige zaden hebben toch. Quote
Lola Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Ben ik trouwens erg ongeduldig als ik me afvraag hoe het met de envelop is? Het is zo stil. Quote
Jenneke Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Zijn we samen ongeduldig, zat het me ook al af te vragen. Het laatste wat ik gelezen heb is dat de envelop op 17-januari bij Malouis was aangekomen, Quote
Piroska Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Het moet natuurlijk niet verschrikkelijk lang gaan duren, anders kan ik, als laatste van de rij, dit jaar niet meer zaaien. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 27 januari 2015 Auteur Geplaatst: 27 januari 2015 Ik heb GabyvG ook al gemaild maar, meer kunnen we niet doen nu(en ze is al vanaf 5 jan niet meer op het forum ). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jenneke Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Dus Malouis heeft de envelop wel al doorgestuurd, als ze een track&trace-nummer heeft kan ze in ieder geval zien of de envelop wel goed afgeleverd is. Quote
Lola Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Oh het zou jammer zijn als hij verdwenen is. Quote
Stan Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 @Lola, ga maar vast bij de brieven bus zitten . Ik heb net je gegevens aan Gaby doorgegeven. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Lola Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Yay! Ik zal de matras vast klaarleggen Quote
Jenneke Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 De envelop is onderweg naar Piroska.Heb weer een prettig avondje zaadjes uitzoeken gehad, ik vind het in ieder geval een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar Quote
Piroska Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Helemaal super! Ik ben erg benieuwd weer en heb echt zin in het snuffelen er in. Stan, ik ben de laatste? Stuur ik hem weer naar jou toe? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 7 februari 2015 Auteur Geplaatst: 7 februari 2015 Gaarne Piroska, dan kan ik alles eens gaan uitzoeken en waar nodig kiemkracht testen voor de volgende ronde(sept/okt 2015). Dus mag ook als je weer in Nederland bent(ik heb geen haast). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Piroska Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 OK, ik laat je weten wanneer ze richting het westen gaan. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Envelop is binnen! Thanks Jenneke! Wat lekker veel keus en geweldig de uitgebreide folder van Sonja erbij over de zaden uit Guatemala. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jenneke Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Oh, gelukkig, ik begon al een beetje te zweten Veel plezier nog met snuffelen Quote
Victorus Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 Het is nu 4 - 6 maanden later. Ik ben benieuwd hoe het iedereen vergaan is met de geruilde peperzaden. Ik zelf heb de volgende pepers gezaaid op 2 maart met zaden uit de envelop. Daaarnaast heb ik nog meer pepers gezaaid met andere zaden. Daar zal ik het even niet over hebben. Alle zaden kiemden tussen 7 en 10 dagen in een verwarmde propagator op 26 graden. Apache (miniatuur Jalapeno): 1 plant is ruim 25 cm hoog, twee anderen 20 cm. Aan de grootste plant zijn de pepers omgeveer 3 cm lang, bij de twee anderen zijn ze nog wat kleiner. De pods moeten zo'n 5 cm lang worden dus ik ben al aardig op weg met de eerste plant.Beaver Dam: 40 cm hoog met een stuk of 10 pepertjes, de grootste 3 cm. Ze moeten een centimeter of 12 worden, dus het zal nog wel even duren voordat het zover is. Een tweede plant is wat kleiner en loopt wat achter bij de eerste.Chichimeca: De plant is nu ongeveer 30 cm hoog en de pepers zijn al een cm of 5 lang, ze moeten ongeveer 10 cm lang worden. Een tweede plant is ongeveer even ver ontwikkeld.Padron. Die staan in de tuin, de anderen in een pot. Ze zijn nu een kleine 40 cm hoog. De eerste pepers zijn nu ongeveer 4 cm lang, dus die kan ik binnenkort gaan plukken en eten. Ik kan ze door laten groeien totdat ze hun maximale lengte bereikt hebben, maar ze worden nu eenmaal gegeten als ze 4-5 cm zijn en nog nauwelijks hitte ontwikkeld heb. Al met al ben ik niet ontevreden. Ik lees wel hoe het de anderen vergaan is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.