geertlaurent Geplaatst: 20 november 2014 Geplaatst: 20 november 2014 Zo die enveloppe zit goed vol zeg Geweldig op zien. Quote
beertjerinke Geplaatst: 21 november 2014 Geplaatst: 21 november 2014 Enveloppe binnen super wat een keuze Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Connie Geplaatst: 21 november 2014 Geplaatst: 21 november 2014 Zo hè dat ziet er goed uit allemaal. Envelop 2 komt mijn kant op, als ik hem binnen heb dan geef ik het hier door en vervolgt hij zo snel mogelijk zijn weg Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
borderrose Geplaatst: 21 november 2014 Geplaatst: 21 november 2014 Wil jessicapilon mij even een pb sturen met de gegevens waar ik de enveloppe naar toe kan sturen? Enveloppe/doos is vanmorgen op de post gegaan. Quote
Gast Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Hoi ik heb de doos binnen. Ik wil de boos morgen naar runninggirl brengen als ze dan thuis is. Quote
Piroska Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Je hoeft niet boos te worden hoor Jessica mag ik hier ook vragen stellen mbt de zaden die ik opgevist heb uit de doos? Helaas heeft bijna niemand zijn naam op de zaden gezet dus ik kan niet direct bij een persoon iets vragen. Het lijkt mij handig als er WEL op ieder zakje staat van wie het vandaan komt. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 24 november 2014 Auteur Geplaatst: 24 november 2014 @Piroska, stel je vragen betreft de zaden hier gerust(als het te onduidelijk zou worden kan ik altijd het topic gaan splitsen). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Piroska Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Ik heb een paar zaadjes van de peper "champignon" gepakt. Googlen op deze naam was lastig omdat daar heerlijke recepten uitkwamen. Ik ben benieuwd naar herkomst, vorm en scoville van deze peper. En dan de Thai green curry pepper, die heeft denk ik ook een andere naam? Weet iemand dit? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
runninggirl Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Ik krijg vandaag de envelop van Jessicapilon. Zal Jane Doe even een bericht sturen voor het adres, dan kan die morgen weer op de post. Quote
Stan Geplaatst: 25 november 2014 Auteur Geplaatst: 25 november 2014 Die groene Thai heeft geen andere naam op de verpakking. Die is van Xotica en die hebben veel peper soorten te koop maar bijna geen juiste namen. Zo hebben zij ook madamen die eigenlijk habanero dan wel Aji soortjes zijn maar zeker geen madam. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jenneke Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Ik heb een paar zaadjes van de peper "champignon" gepakt. Googlen op deze naam was lastig omdat daar heerlijke recepten uitkwamen. Ik ben benieuwd naar herkomst, vorm en scoville van deze peper. Ik had toevallig ook zitten zoeken naar meer informatie over de champignon-peper ik herinner me dat het moeite kostte er iets over te vinden en ik kan de website nu ook niet meer terugvinden maar ik had korte notities gemaakt : fruitige licht kruidige smaak, grootte 3-6 cm, erg mild, oorsprong voormalige Sovjet-Unie. Sorry meer weet ik ook niet. Dit was ook één van de weinige waar ik geen Scoville van kon vinden. Quote
Piroska Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Dank Jenneke en Stan! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
runninggirl Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Heb een paar leuke klein blijvende soorten gevonden in de envelop, net wat voor ons tuintje. En zelfs nog wat zaden kunnen toevoegen na een grondig onderzoek tussen mijn eigen zaden. Morgen gaat ie weer op de post! Quote
Loraine Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 Ik heb de envelop voor Jane doe ontvangenMorgen geef ik hem aan haar mee Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Jane Doe Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 Voor ons samen Loraine Morgen een kijkje nemen en dan weer op de post.Wie moet ik een pb sturen voor adres? Quote
Stan Geplaatst: 27 november 2014 Auteur Geplaatst: 27 november 2014 @Jane Doe, naar Victorus . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jane Doe Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 Ok, zal meteen even pb sturen om naar het adres te vragen. Edit pb verzonden Quote
Connie Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 Iemand iets vernomen van Beertjerinke?21 nov. heeft ze mijn adres gevraagt en gekregen, maar sindsdien heb ik niks meer van haar vernomen en ook geen envelop gezien. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Jane Doe Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 De envelop gaat weer op de post.Mooie verzameling zaden, Loraine en ik hebben er wat soorten bij gedaan.Victorus veel plezier. Quote
Victorus Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Ik was de laatste op de lijst. Wat ik zo aan reacties heb kunnen lezen was iedereen enthousiast, inclusief ikzelf. Toch heb ik een suggestie voor een volgende keer. Misschien kan er een invullijst bij waar je je email op noteert en aangeeft welke zaden van jou afkomstig zijn. Als iemand vragen heeft kan hij/zij even mailen. De vragen kunnen uiteraard ook via de site gesteld worden, maar sommige vragen lenen zich er misschien niet toe om gepubliceerd te worden. Zo heb ik twee vragen: 1 Weet degene die de zaden Jalapeno Apache er bij gedaan heeft of het de hete (=F1) hybride of de minder hete (=F3 hybride) betreft? De F1 heeft een SCO waarde van 70000-80000, de F3 van 2500-8000.2 Stan, kan je mij je postadres sturen voor de terugzending? Quote
Jane Doe Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Loraine en ik hebben onze naam vermeld bij de zaden. Heb je de envelop al binnen? Gezien je over de inhoud vraagt Quote
Stan Geplaatst: 2 december 2014 Auteur Geplaatst: 2 december 2014 @Victorus, je vraag over de Apache ? die komen van Jan en JokeCatus .De Apache zijn hele kleine pods met een hitte die niet mild is maar ook niet heel erg heet. Nu eet ik zelf de Habanero, madam en Adjoemba nog wel gewoon rauw i.p.v. een paprika dus ik kan wel wat hitte hebben . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jane Doe Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Zo Stan jij durft, wij hebben de hele hete pepers gelaten. Turkse pepers vindt ik nog wel lekker, met olijven en brood. Quote
Valerie Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Is het misschien handig dat victorius de envelop doorstuurt naar Connie? Aangezien de andere envelop spoorloos lijkt. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Stan Geplaatst: 2 december 2014 Auteur Geplaatst: 2 december 2014 Ik ben pogingen aan het doen om Beertjerinke te mailen e.d. dus ik wacht nog heel even af. @Victorus, als je de doos nog niet hebt verzonden zou je dan ook even willen wachten met versturen ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.