Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo hè dat ziet er goed uit allemaal.

Envelop 2 komt mijn kant op, als ik hem binnen heb dan geef ik het hier door en vervolgt hij zo snel mogelijk zijn weg

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Hoi ik heb de doos binnen. Ik wil de boos morgen naar runninggirl brengen als ze dan thuis is.

Geplaatst:

@Piroska, stel je vragen betreft de zaden hier gerust(als het te onduidelijk zou worden kan ik altijd het topic gaan splitsen).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Die groene Thai heeft geen andere naam op de verpakking. Die is van Xotica en die hebben veel peper soorten te koop maar bijna geen juiste namen. Zo hebben zij ook madamen die eigenlijk habanero dan wel Aji soortjes zijn maar zeker geen madam.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
Ik heb een paar zaadjes van de peper "champignon" gepakt. Googlen op deze naam was lastig omdat daar heerlijke recepten

uitkwamen.

Ik ben benieuwd naar herkomst, vorm en scoville van deze peper.

Ik had toevallig ook zitten zoeken naar meer informatie over de champignon-peper ik herinner me dat het moeite kostte er iets over te vinden en ik kan de website nu ook niet meer terugvinden maar ik had korte notities gemaakt : fruitige licht kruidige smaak, grootte 3-6 cm, erg mild, oorsprong voormalige Sovjet-Unie. Sorry meer weet ik ook niet. Dit was ook één van de weinige waar ik geen Scoville van kon vinden.

Geplaatst:

Heb een paar leuke klein blijvende soorten gevonden in de envelop, net wat voor ons tuintje.

En zelfs nog wat zaden kunnen toevoegen na een grondig onderzoek tussen mijn eigen zaden.

Morgen gaat ie weer op de post!

Geplaatst:

Iemand iets vernomen van Beertjerinke?

21 nov. heeft ze mijn adres gevraagt en gekregen, maar sindsdien heb ik niks meer van haar vernomen en ook geen envelop gezien.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Ik was de laatste op de lijst. Wat ik zo aan reacties heb kunnen lezen was iedereen enthousiast, inclusief ikzelf.

Toch heb ik een suggestie voor een volgende keer. Misschien kan er een invullijst bij waar je je email op noteert en aangeeft welke zaden van jou afkomstig zijn. Als iemand vragen heeft kan hij/zij even mailen. De vragen kunnen uiteraard ook via de site gesteld worden, maar sommige vragen lenen zich er misschien niet toe om gepubliceerd te worden.

Zo heb ik twee vragen:

1 Weet degene die de zaden Jalapeno Apache er bij gedaan heeft of het de hete (=F1) hybride of de minder hete (=F3 hybride) betreft? De F1 heeft een SCO waarde van 70000-80000, de F3 van 2500-8000.

2 Stan, kan je mij je postadres sturen voor de terugzending?

Geplaatst:

@Victorus, je vraag over de Apache ? die komen van Jan en JokeCatus .

De Apache zijn hele kleine pods met een hitte die niet mild is maar ook niet heel erg heet. Nu eet ik zelf de Habanero, madam en Adjoemba nog wel gewoon rauw i.p.v. een paprika dus ik kan wel wat hitte hebben .

Geplaatst:

Ik ben pogingen aan het doen om Beertjerinke te mailen e.d. dus ik wacht nog heel even af. @Victorus, als je de doos nog niet hebt verzonden zou je dan ook even willen wachten met versturen ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...