Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Capsicum zadenenvelop


Aanbevolen berichten

Dank voor de info. Mijn vraag kwam ook een beetje voort uit de berichten hier; mensen met een hele grote verzameling soorten kunnen toch moeilijk elk jaar ál hun soorten zaaien (of wel ) dus nam al aan dat ze wel even te bewaren zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... Je allerdaagse zaadbank kan waarschijnlijk niet op tegen Stan's zaadcollectie. :')

 

In theorie is het haalbaar. Zaadjes bijven zo'n 3 - 4 jaar goed, zoals vermeld, afhankelijk van hoe goed je ze laat drogen. Je kan ondertussen zaadjes sparen voor de komende 3 - 4 jaar. Elk jaar verzamel je nieuwe zaden die je over 3 - 4 jaar kunt gaan zaaien. Mensen met een moestuin hebben daar geen enkel probleem mee. Die zaaien het hele jaar door en verbruiken dus ook meer zaadjes omdat ze meer ruimte hebben en omdat ze het hele jaar door (kunnen) gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook graag met deze envelop meedoen.

Zowel pepers als paprika's zijn welkom. Ik heb nu ruim 60 soorten, maar er zijn nog genoeg soorten die ik nog niet heb.

Wel heb ik een voorkeur voor de hetere soorten pepers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had me opgegeven om een bijdrage te leveren aan de enveloppe, niet om eruit te halen.

( ik heb al veel teveel )

Maar heb de initiator gevraagd of er interesse is in een donatie maar blijkbaar niet want krijg geen reactie.

Helaas.

Bij deze trek ik me dus terug.

Succes

 

 

edit : ik doe toch een bijdrage!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
Misschien ook leuk om eentje met tomaten te doen?

 

Vind ik ook wel leuk, ik heb best een aardig aantal tomaten.

Maar dan ga je algauw meerdere enveloppes maken pepers beginners, pepers verzamelaars, tomaten. Kun je ook een enveloppe komkommers, aubergine en courgette beginnen.

 

Ik vind het allemaal leuke initiatieven en ieder heeft zelf de keuze waar hij/zij voor inschrijft en ruilt of inbrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had me opgegeven om een bijdrage te leveren aan de enveloppe, niet om eruit te halen.

( ik heb al veel teveel )

Maar heb de initiator gevraagd of er interesse is in een donatie maar blijkbaar niet want krijg geen reactie.

Helaas.

Bij deze trek ik me dus terug.

Succes

 

 

edit : ik doe toch een bijdrage!

ik heb wel belangstelling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag het graag ontopic blijven. En als een ieder nu zelf gaat jagen op zaden kan ik mogenlijk beter geen envelop opzetten maar een een op een ruil topic hier van gaan maken i.p.v. een leuk assortiment op te zetten(Anders zit er ook niets apparts meer in de envelop). dat is ook goed hoor dat is voor mij veel minder werk. Dus laat maar weten of een ieder dus liever zelf wil gaan ruilen of dat ik het centraal hou ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Gemma, de envelop is binnen .

 

Ik ga maar eens een lijst maken van wat ik nu zoal in huis heb aan Capsicum daar ik buiten de zaden van Gemma ook van een vriend nog heel veel peperzaden heb gekregen en ik denk nu tegen de 200 soorten te hebben van 1 tot enkele (8-10 stuks)zaden(en dan nog een hus waar ik heel erg veel van heb). Jammer genoeg zitten er ook zaden tussen met b.v. de naam annuum(Intratuin).

 

 

Ik zal ook een beschrijving per soort gaan maken i.v.m. de hoogte, standplaats, zaai-datum etc met daar waar kan een afbeelding erbij.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...