Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Capsicum zadenenvelop


Aanbevolen berichten

@Valerie, Ik had niet het idee dat het maar 1 ronde is. Ik hoop eigenlijk iig 2 rondes te doen. Deze ronde het najaar en dan bij voldoende animo de 2 de ronde in het nieuwe jaar starten of als de envelop/doos(of 2 stuks) weer bij mij aankomt.

 

Van de 21 aanmeldingen zijn er 4 a 5 die niet reageren. 1 forumlid krijgt e.e.a. via een losse envelop(afgesproken op de MTFD j.l.) en zijn er dus 19 deelnemers te gaan(1 woont wel heul ver weg ).

 

Ik ga ook starten met 2 dozen om het risico op b.v. stilstand wat te kunnen beperken. Kost mij iets meer maar dan zou de laaste de doos binnen 8 weken moeten ontvangen. Hij/zij verzend het weer naar mij.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb de planning rond. Nu de zaden nog(ik moet nog erg veel labelen, tellen en dan nog van een hitte-graad voorzien ).

 

Er gaan als ik alles heb gelabeld e.d. 2 dozen met Capsicum zaden rond.

 

De een gaat naar het noorden van het land en start bij Jan lokman en gaat dan naar Enjoy, Nasuada, Borderrose, Jessicapilon en dan naar Jane Doe en retour naar mij.

 

De andere naar het zuiden en start bij Connie en gaat dan naar Jenneke, Gaby, Beertjerinke en naar Valerie en dan gaat deze naar mij retour en dan naar Pirosca in Hongarije en dan weer retour naar mij.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Ik zou ook wel graag mee willen doen..

Met name de ander soorten pepers dan de annuum.

Ik ga zelf in november / december naar Guatemala.

Daar ga ik veel verschillende soorten verzamelen.

In Guatemala ligt oa de oorsprong van veel cap. annuum soorten.

Ik heb al uitgezocht dat er ongeveer 40 soorten zijn. Ik hoop er in ieder geval 20 te scoren.

Ik heb nu 5 soorten al

Ik hoop dat ik mee mag doen me de enveloppe.

 

groetjes Sonja

jardindechica.tumblr.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt een internationale envelop

Zelf heb ik zaden uit Spanje meegebracht.

Stan: is het een idee dat je de enveloppen eind januari laat starten (wanneer Sonja bereid is om zaad mee te nemen voor de enveloppen??)?!

jij heb dan nog even de tijd om de zaden te testen en te sorteren en de extra soorten van Sonja kunnen dan gelijk mee. Dan hoeft er geen tweede ronde te komen, waardoor je ook extra portokosten uitspaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind januari zou best eens voor veel leden te laat kunnen zijn. Voor de envelop/doos dan rond is geweest zit je rond eind februari begin maart. Voor de Annuum soortjes geeft dat niets maar de hetere soorten(is de kiemtijd veel langer van) zaaien veel liefhebbers al in januari. Vandaar dat ik ook een 2 de ronde wil doen(dan kan je iig vast de hete soortjes gaan zaaien).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska ook graag of de zaden OP/CP zijn(open bestuiving of gesloten bestuiving) i.v.m. risico op soort onzuiver.

 

Ook als je de zaden van iemand anders hebt gekregen zet er dan even je eigen forumnaam bij.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

CP of wel closed polination(gesloten bestuiving) is enkel als je hebt afgeschermd of geen andere pepers in de omgeving hebt(er staat er b.v. een in de kamer en een ander ras in de keuken dan mag/kan je van CP spreken. Maar nogmaals dat zal erg weinig voor komen bij hobby kwekers(of je hebt maar een soort en geen buren met pepers of paprika). Waar ik het zelf niet weet(bij gekregen zaden zet ik een ? maar is waarschijnlijk OP).

 

Echter pepers zijn net als tomaten zeer goede zelf bestuivers dus wind maar zeker de bijtjes kunnen dan nog wel voor kruisingen zorgen.

 

Dat is bij de meeste hobby telers het geval en heel niet erg maar je zou dus een kruising kunnen hebben dan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee. Pff lekkere reactie Stan. De zaden die je koopt zijn ook niet altijd raszuiver als v.b. heeft exotica madame zaden te koop die echter geen madam zijn maar een Adjoema/Habanero achtige peper(wel heel lekker ). Zo zijn er ook tal van webshops die je zaden verkopen als raszuiver maar die dus niet CP zijn. Dus schrijf dat idd maar op maar staar je er niet blind op hoor, t is nog geen garantie dan dat je ook echt zuivere zaden hebt(er zijn genoeg winkels/webshops waar je wel CP/raszuiver kan kopen).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat ik ook mee mag doen.

Hopelijk kan ik veel soorten meenemen uit Guatemala.

Ik heb afgelopen weekend er een study van gemaakt, welke soorten daar allemaal zijn.

Sommige soorten zijn alleen in een bepaald gebied, maar daar ga ik ook naar toe.

Ik heb mijn schoonouders ook al gevraagd om uit te kijken naar een aantal soorten.

 

groetjes

Sonja

jardindechica.tumblr.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu pas 46 soorten per doos klaar en zit ergens rond de helft van wat er in de dozen gaat. Het uitzoeken/opschonen en tellen gaat een hoop tijd in zitten.

 

Zoals het er nu uit ziet gaan de dozen 1 en 2 woensdag met de post mee naar Jan en Connie.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...