Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Capsicum zadenenvelop


Aanbevolen berichten

Jane, in het start topic geef ik al een antwoord op je vraag

Zelf denk ik dat je over een bepaalde periode dat je lid bent van het forum ook enige activiteit hebt moeten laten zien maar, de spelregels moeten we als groep even bepalen(dus voorstellen en tips zijn zeer welkom)
En er zijn geen op of aanmerkingen dus gaan er straks eind zomer een beginners envelop waar je niet gelijk iets in terug hoeft te doen en een envelop voor de collectors rond.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik kijk erg uit naar de envelop! Heb er echt zin in

Zitten er vooral peperzaden in straks of ook lekker veel soorten paprika's?

 

Misschien een beetje een zeurvraag maar ik stel 'm toch maar: wanneer er straks zoveel soorten in de envelop zitten wordt het wellicht lastig om originele zaden retour in de envelop te doen?! Wort het dan een soort 'je mag er uitnemen waar je mee kunt werken-envelop'? Het lijkt mij nl. vrij lastig om dan te voldoen aan de quote: stop evenveel terug als je eruit gehaald hebt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er veel soorten in gaan is een ja maar, niet van alle soorten even veel zaden. Dus als ik ergens 3 zaden van heb en in de envelop doe en een ander heeft die soort ook en doet er zaden van bij dan is het assortiment niet groter maar wel ruimer voorzien in aantallen per soort.

 

Zo heb ik van Gemma nu de zaden binnen en ook daar zit heel veel bij met enkele zaden per soort. Nu ben ik vorige week nog wat zaden gaan kopen en heb bewust een 6 pak gekocht waar ook wat soortjes tussen zaten die ik van Gemma heb gehad voor de envelop. En zo probeer ik de aantallen dus iets om hoog te krijgen voor een mooie opzet van de envelop.

 

Dus graaien nee dat is en blijft enkel voor de beginners envelop.

 

Ook op de MTFD ga ik een poging doen om wat te gaan ruilen om daarna gelijk de envelop te starten(of op de MTFD starten).

 

Dus begin oktober wil ik iig de eerste ronde in werking zetten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een goed idee Stan om op de MTFD te starten, dan neem ik mijn te doneren soorten mee en doe ze vooraf al in handzame zakjes met bijbehorende omschrijving. Als er dan dubbelen van 1 soort is, kunnen die in de beginners-capsicum-envelop; is da wa?

 

Gaan we aan het rode tafeltje zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog rode stoelen????? en een rood windscherm, om maar bij stans zuidwester te blijven....

 

Ik heb ook van veel pepers maar een stuk of 3 zaden. Ik ga eens goed nadenken welke pepers ik volgend jaar wil gaan zetten...kan toch niet alle zaden opkweken tot peperplantjes. offff ik trek alle planten uit de kas van de buurman en zet daar mijn pepers neer....hmmmm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

A.s. zondag 28 september 2014 begint de Capsicum zadenenvelop. Ik start het ruilen op de MTFD a.s. en wil dan ook de deelnemers oproepen zijn/haar gegevens aan mij te gaan sturen via pb(als je zondag komt ruilen hoeft dat niet(nog niet) mits je nog mee wil gaan doen(als je niet meer meer doet geef dat dan a.u.b. ook even door).

 

Geef gelijk ook nog even aan of je voor de beginners-envelop gaat of niet.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een voorstel om de envelop iets veiliger te maken(minder risico dat deze bij de post blijft hangen).

 

Op diverse fora gebruikt men PTP(post the parcel(bij ons is/zijn dat o.a. de blijde doos en de beginners-envelop)) en hier en daar een turbo variant. Juist die turbo variant maakt het aantrekkelijk om die te gaan inzetten. We maken dan vraag en aanbod lijstjes(hetzij via Googledocs of hier op het forum) en gaan dan gebruik maken van decemberzegels om te versturen. Ik heb er dan wel wat extra werk aan maar dat is niet erg(distributie centrum).

 

Mijn voorstel zou dan zijn dat je een envelop met retour envelop naar mij sturen kan/moet met de zaden die je wil ruilen/beschikbaar stellen en ik dan sorteer en verstuur naar het forumlid dat die zaden zoekt/ruilen wil(voor beginners krijgen mits je dan weer zaden oogst voor volgende rondes/ruilactie's)

 

Gaarne reactie op het voorstel.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel gaaf dat je er zoveel tijd aan wilt besteden!

Het lijkt mij wel jammer dat je dan niet rustig kunt zoeken tussen de zaden die je binnen krijgt. Nu ga ik er vaak voor zitten en ga al googlend bepalen welke zaden voor mij aantrekkelijk zijn. Juist dat snuffelen en kiezen maakt voor mij wel een behoorlijk deel van de pret uit.

Per saldo ben ik dus geen voorstander van dat systeem. Blijft staan dat ik jou aandeel waardeer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het snuffelen kan je dan ook gewoon op Google doen hoor en al ver voor je de zaden zou krijgen(i.p.v. in een heel kort moment 100 soorten door te spitten en 80 soorten niet te gebruiken maar wel de porto moeten betalen).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je dan ergens een lijst van alle beschikbare zaden (incl door wie aangeboden) en reageren we daarop met een "bestelling en aanvulling op"?

Decemberpost ging wel vaker net méér mis of is dat verleden tijd?

 

Het is inderdaad zo, in mijn geval, dat er maar een paar soortjes aantrekkelijk zijn, en die kunnen best gewoon als kerstpeperkaartje verstuurd

 

Om erbij te voegen, heb ik wel iets meer, dan weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha dat is helemaal een geweldige naam voor deze serie.

 

In het voorjaar is het trouwens (voor zover ik heb gehoord) wél goed gegaan met de zadenenvelop vanaf het moment dat je verplicht werd om het via track-and-trace te versturen.

Daarna ging het als een trein en was de doos steeds te volgen. Ideetje???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de afgelopen week een ieder die mee zou doen nog even een pb verzonden met de vraag of hij/zij nog mee doet.

 

4 leden hebben de pb nog niet gelezen en een aantal leden hebben wel het bericht gelezen maar geen reactie gegeven en ga ik er dan dus maar vanuit dat zij niet meer mee willen doen.

 

Gezien de groep niet heel erg groot is ga ik dus geen beginners envelop/doos starten en dus maar 1 envelop/doos. Ik wil e.e.a. net als de blijde-doos met de dhl gaan versturen en heb ik dit even van de Blijde-zaden-doos kunnen lenen :

 

Verzenden gebeurt via de DHLforyou online service. Dat is het goedkoopste (4 Euro voor een pakket) en je hebt bewijs van verzending en ontvangst. Je koopt online je verzendbewijs en levert de doos af bij een DHL-servicepunt. De ontvanger haalt het pakket op bij een DHL-servicepunt en tekent voor ontvangst. Je krijgt bericht dat het is opgehaald. Wij kunnen zo volgen waar de doos is en misverstanden over bezorging/ontvangst worden vermeden.

Alle informatie vind je op deze website: https://www.dhlforyou.nl/

Een onderlinge afspraak voor persoonlijke bezorging aan huis mag ook, maar wel binnen ongeveer 4 dagen na ontvangst.

 

Stuur het pakket a.u.b. binnen 3 a 4 dagen weer naar het volgende forumlid op de lijst.

 

Als je dubbele zaden in de doos zou stoppen meng dan de zaden a.u.b. niet zodat eventuele foute zaden er snel weer uit te halen zijn.

 

Ik ga deze week de route even bepalen en laat per pb weten wanneer eenieder de envelop/doos krijgt/zou behoren te krijgen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...