Fajra Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Het iedereen, Ik weet dat meeste mensen met de sjalot zelf werken en niet zaaien, maar ik wou het eens anders proberen. Ik heb ze ongeveer 14 dagen geleden gezaaid en ze beginnen er nu al aardig door te komen. MAAR, wanneer weet je dat deze sterk genoeg zijn voor uit te dunnen? Ik heb al zitten zoeken op internet, maar vind niet direct het juiste antwoordt. Hieronder een foto van hoe ze er momenteel bijstaan. Kan iemand me hierover wat meer informatie/tips geven? Alvast bedankt! Groentjes,Nick Quote "Gardening is cheaper than therapy and you get tomatoes!"
RobO Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 bedoel je uitdunnen? gewoon voorzichtig uittrekken/wegknijpen als ze een weekje staanbedoel je verspenen? kun je doen als het tweede bladpaartje komt Quote
weknow Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Met sjalotten kun je beide tegelijk. De exemplaren die te dicht staan in de zaairij verplanten/verspenen. Dan zijn ze meteen gedund. Ik zou wachten tot ze een week of 4 bovenstaan, omdat ze dan wat beter te hanteren zijn. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Fajra Geplaatst: 5 mei 2014 Auteur Geplaatst: 5 mei 2014 Wel, zoals je kan zien er echt heel veel doorgekomen.. Had dit echt niet verwacht.. Nuja zoveel te beter. Dus als ik het goed begrijp wacht ik best nog een paar weken tot deze makkelijker te hanteren zijn en dan de overtollige gewoon verwijderen. Als ik er dan nog wil verplaatsen (verspenen) kan ik dat ook nog doen neem ik aan? Groetjes,Nick Quote "Gardening is cheaper than therapy and you get tomatoes!"
weknow Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Als ik er dan nog wil verplaatsen (verspenen) kan ik dat ook nog doen neem ik aan? Ja. In plaats van de plantjes die te veel staan uittrekken, verplaats je die naar een plekje waar ze verder kunnen groeien. Alliums laten zich vrij goed verplanten. Wortels groeien wat breed (opletten met uitsteken van plantjes die je verspeent), maar als het plantje nog redelijk wat worteltjes heeft groeit het elders uitgeplant vrij makkelijk verder. Wel even water geven daarna om het op weg te helpen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Fajra Geplaatst: 6 mei 2014 Auteur Geplaatst: 6 mei 2014 Oke, bedankt voor de informatie. Ik heb echter nog 1 klein vraagje.. Wat is de beste plantafstand dan? Is deze dezelefde als voor ajuin? Quote "Gardening is cheaper than therapy and you get tomatoes!"
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.