king-of-tomata's Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Als mijn tomatenplanten een groeistilstand krijgen wat houd dat dan precies in. Quote Wie aan mijn tomaten zit komt aan mijWie van mijn tomaten snoept komt aan mijWie het flikt om dit te doen... komt aan mij !!!
Drentenier Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Bedoel je oorzaak of gevolg? Plant kan stoppen met groeien door bv kou, droogte of ziekte.Als de plant stopt met groeien door kou, zorg dan dat de plant niet te nat staat (dat betekent alleen water geven als het echt te droog wordt).Stilstand door kou komt vanzelf goed zodra het warmer wordt. Quote
king-of-tomata's Geplaatst: 5 mei 2014 Auteur Geplaatst: 5 mei 2014 Ik bedoel de gevolgen en de oorzaak Quote Wie aan mijn tomaten zit komt aan mijWie van mijn tomaten snoept komt aan mijWie het flikt om dit te doen... komt aan mij !!!
Bit Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Oorzaak kan te klein potje zijn ( nodig ompotten , verse grond dus ook ), kou ( zie reactie boven ). Te heet kan ook. Maar tomaten zijn op zich geen echt lastige planten hoor. Ze tonen het ook wel in het blad / uiterlijk. Doe je er wat aan, gaan ze weer verder en herstellen makkelijk.In de uiteindelijke potmaat na een week of wat gaan mesten , meestal komen ze dan ook al wel in bloei. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.