maggy Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 hallo iedereen ik zou graag willen proberen om dit jaar een watermeloen te planten ik heb een ideaal hoekje gevonden maar mn vraag is mag ik dat stukje grond afdekken met een soort plastiek die ik voor aardbeien gebruik kwestie van het onkruid weg te houden en de meloen niet op een natte ondergrond te laten liggen zou deze plastiek niet voor verbranding zorgen en moet er best geen afdakje boven voor de regen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Meloen in de buitenlucht is mij nog nooit gelukt.In de kas en plattebak heb ik echter goede resultaten. Plastic zou ik niet gebruiken, dan eerder anti worteldoek. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Gemma, Hoeveel vruchten haalt u van één plant? Ik heb twee zaailingen die goed aanslaan en twee die het nog niet zo best doen. Daarnaast heb ik gisteren nog een watermeloenplant gekocht in de winkel om mijn kansen op een geslaagde oogst dit jaar te vergroten ( Ik had nog meer watermeloen zaailingen maar die heb ik ondergeharkt ) Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Ik laat bij een grote meloen als watermeloen maximaal 2 mooie vruchten uitgroeien. Ook top ik de planten.Eigenlijk net als met pompoenen. Watermeloen heeft veel vocht nodig om groot te worden en het kost veel energie.Van een kleine soort als galia of piel de sapo of cantaloupe laat ik max 3 groot worden.De rest verwijder ik gewoon.Ik heb op deze manier goede resultaten verkregen.Mooie sappige watermeloenen, net als in de winkel qua formaat. Wel tricky om op het juiste tijdstip te oogsten ivm het zoeter worden. Als je te vroeg oogst is de vrucht nog wit van binnen.Wel sappig maar niet zoet. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Ok dank u wel! Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts