Tabita Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Hellow iedereen, vandaag zag ik dat mijn aardbeitjes bruine plekken vertonen, de plant zelf heeft ook enkele bladeren die een bruine rand hebben... Is deze plant ziek? Hoe kan ik dit voorkomen?Is dit 'besmettelijk' voor mijn andere planten? Ik heb van deze plant reeds 4 aardbeien kunnen oogsten voordat hij deze plekken vertoonde .... Hopelijk heeft iemand goede raad, het is mijne eerste jaar dat ik aardbeiplanten heb staan Quote
RobO Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 schimmeltje denk ikslechte vruchten en blad voorzichtig wegplukkenalleen water geven van onderaf, planten zelf droog houdensporen zitten altijd/overal dus planten kunnen aangetast worden als de schimmel kan kiemen(te warm, te nat, slappe plant, verwondingen) Quote
Tabita Geplaatst: 13 mei 2014 Auteur Geplaatst: 13 mei 2014 ok merci voor de infoomdat ik nogal voorzichtig ben heb ik heel de plant verwijderd en de pot met de overige plantjes even in de veranda gezet tot het weer beter is en het niet meer zo giet...Hopelijk zijn de andere plantjes niet ziek Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.