Courgettebloem Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Hallo allemaal! Dit is mijn eerste bericht op dit leuk forum Ik heb een dakterras waar ik sinds vorig jaar een aantal houten bakken op heb staan met kruiden en groente. Hiervan zijn er twee m² bakken. Vorig jaar groeiden mijn kruiden fantastisch, tot een moment dat ze ineens ziek werden en er vreemde vlekjes op de bladeren kwamen. Ergens had ik het vermoeden dat de grond te nat bleef, dus hebben wij dit jaar de bakken opgehoogd en kiezels onder het worteldoek gelegd. Het water kan nu mooi weg. Daarnaast hebben wij de grond vervangen en alles opnieuw geplant. Helaas dit jaar weer hetzelfde verhaal: het ging tot een paar dagen terug prima en nu zijn de vlekken er ineens weer op de tijm, bonenkruid, rozemarijn en majoraan. Ik begin nu een beetje radeloos te worden. Op dit forum (net als op internet in het algemeen) heb ik veel kunnen vinden wat erop lijkt (o.a. meeldauw), maar niets wat er precies zo uitzag. Ik hoop dat de foto duidelijk is. Ik zie verder geen beestjes o.i.d. op de planten. Heeft iemand een idee hoe ik mijn tuintje kan redden? Groetjes,Ivana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernood Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Je bent niet de eerste.. rozemarijn-en-tijm-voelen-zich-niet-zo-goed-t12471.html search/gsearch_body.html?q=rozemarijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Courgettebloem Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Hmm, ik weet niet zeker of dat hetzelfde is. De planten hebben goede afwatering, staan in de zon en hebben voeding. Naast de rozemarijn, tijm, bonenkruid en majoraan begint het ook op de salie en dragon. Dus eigenlijk op alles wat nu al volgroeid is. Wat opvalt is dat alle planten weken flink aan het groeien waren en er erg mooi en gezond uit zagen, om vervolgens allemaal tegelijk binnen een paar dagen ergens aan onderdoor te gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts