Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Rabarberplanten liggen plat

-sanne

Recommended Posts

Er zit een knol onder de grond. De plant trekt zich alleen terug en komt volgend voorjaar weer vrolijk op.

Echter ik heb ook ieder jaar een afnemende opbrengst, terwijl ik bij de buren altijd een weelderige bos rabarber zie staan! Bij mij waren er dit jaar heel veel, maar heel dunne steeltjes. De plant heeft genoeg mest en genoeg water. Is het verstandig om hem in het najaar eens op te graven en opnieuw te planten in wat lossere grond?

hier komt de rogge op naast de rabarber voor schaduw, dus met wat extra water blijven ze goed

als er geen ziekte in zit zou ik ze lekker laten staan, rabarber vindt het wel fijn op een vaste plek mits voldoende vochtige grond en mest en compost

Mijn rabarber staat glorieus. Gisteren van drie planten overvolle kruiwagen geoogst, en schoon aan de haak (gewassen en in blokjes gesneden) hield ik er acht en halve kilo aan over. Waarom die rabarber het zo goed bij me doet weet ik ook niet. Zelfs mijn stekken vind ik grootser dan de stekken (van mijzelf) die bij de buren staan. Dit was trouwens al mijn derde plukronde van dit jaar. Het viel me trouwens wel op dat er veel voze steeltjes bij zaten, die dan ook de compost opgingen. Dat kan ik me eigenlijk niet uit het verleden herinneren. Kleurloze, bleke, dunne stengels... vozig en soms al spontaan rottend. Yak: alles verwijderd en gesaneerd, dus.

Onze tuin is vrij nat dus daar kan het niet aan liggen.

Misschien te weinig voeding dan... Kan ik nog wat compost of mest geven?

Bij de een staat de rabarber mooi en bij de ander net als bij ons...