-sanne Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Ik heb ongeveer 8 rabarberplanten in de moestuin staan die allemaal plat liggende het niet lekker doen.Weet iemand wat er met de planten aan de hand is?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Ik denk dat het al te warm is geweest voor rabarber. Normaal houden ze er eind juni/juli mee op, die van mij doen ook nu al moeilijk. Weinig/geen nieuwe stengels, wat vraat, en een slappe bende. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted May 23, 2014 Author Share Posted May 23, 2014 Jammer zeg...Moet of kan ik er iets aan doen wat ze wat helpt of sterven ze hierdoor niet af? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Er zit een knol onder de grond. De plant trekt zich alleen terug en komt volgend voorjaar weer vrolijk op. Echter ik heb ook ieder jaar een afnemende opbrengst, terwijl ik bij de buren altijd een weelderige bos rabarber zie staan! Bij mij waren er dit jaar heel veel, maar heel dunne steeltjes. De plant heeft genoeg mest en genoeg water. Is het verstandig om hem in het najaar eens op te graven en opnieuw te planten in wat lossere grond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 hier komt de rogge op naast de rabarber voor schaduw, dus met wat extra water blijven ze goedals er geen ziekte in zit zou ik ze lekker laten staan, rabarber vindt het wel fijn op een vaste plek mits voldoende vochtige grond en mest en compost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Mijn rabarber staat glorieus. Gisteren van drie planten overvolle kruiwagen geoogst, en schoon aan de haak (gewassen en in blokjes gesneden) hield ik er acht en halve kilo aan over. Waarom die rabarber het zo goed bij me doet weet ik ook niet. Zelfs mijn stekken vind ik grootser dan de stekken (van mijzelf) die bij de buren staan. Dit was trouwens al mijn derde plukronde van dit jaar. Het viel me trouwens wel op dat er veel voze steeltjes bij zaten, die dan ook de compost opgingen. Dat kan ik me eigenlijk niet uit het verleden herinneren. Kleurloze, bleke, dunne stengels... vozig en soms al spontaan rottend. Yak: alles verwijderd en gesaneerd, dus. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted May 24, 2014 Author Share Posted May 24, 2014 Onze tuin is vrij nat dus daar kan het niet aan liggen.Misschien te weinig voeding dan... Kan ik nog wat compost of mest geven? Bij de een staat de rabarber mooi en bij de ander net als bij ons... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 compost kan altijd, mestkorrels ook maar die werken traag, bloedmeel kan snel gaan maar ik weet niet of je planten dat nu leuk vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted May 24, 2014 Author Share Posted May 24, 2014 Bedankt! Ik ga ze compost en wat korrel geven! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 koemestkorrel hè, geen snelle kunstmest toch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Nee!! Koemestkorrel idd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts