laazor Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 De aardbeien worden stilaan roder en roder.Maar op het moment dat ze volledig rood en rijp zijn, wordt er steeds aan geknabbeld. Er zijn kleine gaatjes hier en daar per aardbei.Ik heb één keer de dader gevangen, een klein 'rupsje'/kevertje die plezier zat te hebben aan mijn aardbeien.Hoe vermijd ik deze? Ik vond er niets van op het forum. Foto's heb ik voorlopig niet. Ik moet een manier vinden om de aardbeien te 'hangen' zodat ze de grond niet raken.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Waarschijnlijk een jonge pissebed. Net als slakken houden ze niet van licht en droogte. Probeer bv blad dat over de aardbeien hangt weg te duwen om de vruchten meer licht te geven. Nadeel: beter zichtbaar voor de vogels. Aardbeien zijn m.i. de grootste delicatesse uit de tuin. Dat is het complete dierenrijk met me eens, lijkt soms wel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laazor Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Een net heb ik over mijn aardbeien, dus de vogels blijven weg Inderdaad het leek wel heel erg op een pissebed. Ik zal eens proberen meer licht te geven. Bedankt voor de tip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts