Korono Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Ik heb buiten nu een bruineboon plant staan en heeft nu vier bloemen ik heb wat op het internet lopen zoeken maar ik kan niks vinden: Wie kan mij een korte uitleg geven over het kweken van een bruinebonen plant. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Het werkt eigenlijk net zoals bij andere bonen, dus 1 plant is een beetje weinig.Houdt bij het zaaien van de bruine bonen ongeveer 10 cm afstand aan en ruim 40cm tussen de verschillende rijen, als je in rijen zaait. De bruine bonen planten kunnen circa 140cm hoog worden, om de bonen plant goed te laten groeien is het aan te raden om de plant wat extra ondersteuning te bieden door hem langs een stok te laten groeien. Vanaf mei zal de bonen plant gaat bloeien en medio juni kan je genieten van de eerste oogst en kan je de peulen van de bruine bonen plukken. De peulen worden geoogst en worden vervolgens geopend en de bonen worden eruit genomen. Bruine bonen kunnen gekookt worden en vervolgens geweckt of ingemaakt, maar kunnen eventueel ook gedroogd bewaard worden. Bij gebruik moeten de gedroogde bonen eerst ongeveer acht uur wellen en vervolgens een uur gekookt worden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.