Geplaatst: 3 juni 201411 j Hallo allemaal Onze tuin moet toch nog helemaal worden aangelegd (wegens verbouwingen). Nu zou ik graag 2 brahma kippen houden en 2 siereendjes. Nu voelen jullie al de vragen aankomen: Ik weet dat de vijver minimum 2 op 2 m moet zijn per koppel eendjes en ongeveer 30/40 cm diep.. Maar nu vraag ik me af, hoe groot zou het park dan moeten zijn als ik 2 eendjes wil hebben en 2 kippen, zodat alles groen zou blijven..? Ik wil niet graag een stinkende modderpoel krijgen . Ook vraag ik me af, ik lees alleen maar over koppels eenden, maar ik zou geen baby eendjes willen. Kan je dan hetzelfde doen als bij de kippen en alleen maar 2 vrouwtjes nemen? Of is dit gemeen/onmogelijk bij eendjes?? Dank je wel! :gulzig: Een ware prutser/beginneling
Geplaatst: 10 juni 201411 j Het oppervlak valt op zich wel mee zelf vind ik altijd dat minimaal 2 vierkante meter loopruimte per dier nodig is al zullen er mensen zeggen dat dit overdreven is. En meer is natuurlijk altijd beter.En dan zou er nog die vijver bijkomen, 30/40cm diep is trouwens nogal weinig ik zou eerder voor 80cm gaan eenden duiken graag. En met heet weer verdampt er ook nogal wat water. En neem een goede pomp want eenden poepen nogal. Maar die afmeting voor de vijver ligt er ook wel een beetje aan wat voor soort eend je neemt? Je hebt grote siereenden en van die mini dingen. Twee vrouwtjes kan wel maar bedenk wel dat de mannetjes mooier zijn om te zien.
Geplaatst: 10 juni 201411 j De meeste handelaren verkopen per koppel.Geen idee of twee vrouwtjes samen gaat. En anders gewoon alle dagen eitjes rapen ( doe ik met mijn kippen ook )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.