Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
tandpasta weet ik, maar yoghurt???

Ja als je een liter yoghurt per dag wegwerkt en dat de rest van je leven dan krijg je daar wel een nare ziekte van. Maar dat geldt voor alles. En dus ook voor nitriet. Maar je een keer te buiten gaan aan een pond aardbeien of een liter ijs daar krijg je hooguit buikpijn van maar verder maak ik me geen enkele zorgen als ik een berg rucola zit weg te kauwen. Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Nou, op zich is het wel handig om te weten. Die borden rucola per dag zullen wel niet gaan lukken, dan mag je wel een mega-plantage gaan zetten in het moestuintje... zullen weinig mensen doen, denk ik. Maar dat rucola een hoog nitraat-gehalte heeft, wist ik niet, en alles wat je weet is meegenomen.

En verder... ik heb vaak zat spinazie opgewarmd. Ik weet ook niet precies wat nou precies het gevaar is. Ik laat me niet zo snel gek maken.

Een snelle Google zonder diepgang: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/51028-over-nitraat-en-nitriet-gevaarlijk-of-niet.html

Geplaatst:

Bedenk me net tijdens het snijden van de raapstelen, dat je van rauwe groenten veel minder nodig hebt dan wanneer je ze kookt. Heb eens gehoord dat je van rauwe groenten maar 1/10 nodig hebt. Minder is meer dan

Geplaatst:

Interesant, vroeg ik me namelijk net af.

Ik zat te denken dat ik bijna alles rauw eet (hou bv helemaal niet van gekookte groentes). En voor een spinazie slade heb ik toch een behoorlijk stuk minder nodig als voor spinazie die verwerkt is in hartige taart oid.

Maar om on-topic te blijven ik weet ffkes geen recepten met verwerkte warme rucola

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Hoe maak je de macaroni met rucola? Lijkt me ook erg lekker. Of meng je t rauw door het eindproduct macaroni?

Good things come in small packages

Geplaatst:
als je het kookt verdampt er meer vocht uit, dus heb je meer nodig zou ik zeggen.

In ieder geval gaan de in water oplosbare vitaminen meestal de gootsteen in. Broccoli bijv. is erg gezond, echter dé stoffen die broccoli waardevol maakt, zijn in water oplosbaar en worden dus ook vaak met het kookwater weggespoeld. Oplossing het kookwater verwerken in een sausje of zoals ons moeder altijd doet; het kookwater opdrinken .

Geplaatst:

Ik heb ook voor het eerst rucola gezaaid maar ik geloof een beetje te dicht op elkaar........ik laat het maar even groeien en zie dan wel wat ik er mee doe!!! 2yvo4d0.jpg

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

ja ik neem me van afnu ook voor dat soort type groente eerder jonger te gaan snijden anders ben je net begonnen met snijden en schiet het door voor je alles hebt kunnen eten.

Postelijn en veldsla hier ook ik wachten wachten groeid zo mooi en dan ga ik plukken en plukken maar lukt niet meer om op te krijgen en

ja hoor helft schiet plots door.

nieuw moestuinspreekwoord beter jong gegeten dan oud in bloei.

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...