geedee Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 ik lees het verhaal terug en ik vind het vaag,als iemand mij in augustus even helpt herinneren, dan maak ik zelf even een filmpje, dan zijn we aan het verwerken en daar werk ik zelf ook aan mee Quote
Waaslander Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Net als ik denk dat ik alle gruwelijke details van onze consumptiemaatschappij nu wel weet, komt Wouter langs met deze aflevering......babymuisjes in doordrukstrips en geslachtsbepaling van een ei Is de oorzaak niet van het scheiden van de kuikens door onze consumptie maatschappij. We willen eieren en dit voor hoe weinig mogelijk geld , niet enkel de eieren maar ook alle afgeleide producten (zoals gebak). De oudere dubbele doel kippen rassen (Mechelse koekoek , marans,.....) , zijn geschikt voor vlees en eieren . Maar aantal eieren op een jaar is de helft van de door de industrie gebruikte rassen . En ze groot brengen tot een braadkip duurt ook veel langer dan door de industrie gebruikte rassen . Ik vermoed dat bij de oude rassen en dat we evenveel willen consumeren dubbel zoveel hennen/hanen nodig zijn en ook dubbel zoveel voer in kruipt . Wat hij vernoemd in de aflevering over de visboer in de aflevering over uien , bij de maatjes kant en klare gesneden uien i.p.v. eigen gesneden uien zal wel ook zijn omdat dit goedkoper is dan daar werkuren in te stoppen dus goedkoper voor de consument . Met de baby muizen heb ik meer problemen omdat deze speciaal gekweekt worden voor om zo vroeg gedood te worden . Als het klopt van de ooievaren dat de populatie een groot deel te danken is aan het voederen er van met dode prooidieren ,vraag ik me wel af zijn dat dan wel echte wilde dieren . Over de zilver uitjes ,als je zegt ik zaai er een bed volgend jaar en leg deze op aan het einde van het seizoen en je rekent enkel je kosten (zonder uren) ik vermoed dat deze veel meer zullen kosten dan deze uit de handel . Is de manier van werken ook hier niet omdat de consument steeds meer wilt voor minder geld ? En zijn allen die in de keten zitten tussen zaad en opgelegde zilveruien in de winkel daardoor niet verplicht om alles zo goedkoop mogelijk te doen en zo groot mogelijk om op het einde van het jaar toch iets verdiend te hebben. Quote
geertlaurent Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 @Waaslander: in de winkel is het vaak goedkoper dan zelf te oogsten dat klopt, maar je wil niet weten wat de winstmarge is van de winkel tgov die van de boer Al vind ik (ongewassen) kroppen sla uit de winkel behoorlijk duur in vergelijking met het zaaien van zo'n krop sla. Quote
RobO Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Wat hij vernoemd in de aflevering over de visboer in de aflevering over uien , bij de maatjes kant en klare gesneden uien i.p.v. eigen gesneden uien zal wel ook zijn omdat dit goedkoper is dan daar werkuren in te stoppen dus goedkoper voor de consument . nou, nee, net zoals het altijd gaat...dus meer marge voor de handelaar ("maar meneer, weet u wel dat de hazelnotenoogst in Turkije is mislukt?! En dat we daarom de prijs van een klein zakje hebben moeten verhogen naar euro 6,50?!" Terwijl die noten geplukt zijn in 2013, want mislukte oogst ....) Quote
geedee Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Vrijdag 19 DEC is De Wilde Keuken terug.21:10 op NPO 2 Quote
dennislp Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Yeaaah! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
geedee Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 Óók leuk, Klootwijk goes Belgium : http://www.canvas.be/programmas/de-wilde-keuken/dc1b40e2-c15c-4c91-b5f0-b1a29e5f1c75 Gaat over Bier, henkg Quote
zaaizee Geplaatst: 13 december 2014 Geplaatst: 13 december 2014 eigenlijk heb ik aan klootwijk te danken dat ik aan het tuinieren ben geraakt. Mijn broer wilde een tomaat laten groeien in zijn huis net als klootwijk en ik wilde dat natuurlijk ook net als mijn broer en klootwijk. Ik wist wel een tomaatje te ritselen, zei ik http://programma.ntr.nl/10021/de-wilde-keuken/archief/ en zoek op tomaat NPO 2, woensdag 07 mrt 2012 20:20 - 20:50 Quote
geedee Geplaatst: 20 december 2014 Geplaatst: 20 december 2014 http://www.npo.nl/de-wilde-keuken-lifestyle/19-12-2014/VPWON_1227008 Viel mij n beetje tegen....nu ben ik niet zo voor vis....of is de "schwung" eruit? Quote
RobO Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 (aangepast) kan natuurlijk, winterdipje, yégh... die tong picasso...niet zo leuk als de kuikentjes aflevering..."en weet je welke dieren ook van kuikentjes houden... " hier toch wel jeugdherinneringen (minuut 31) : 17 jaar, strand in joegoslavië , vers gevangen sardines op een vuurtje, vriendinnetje... 21 december 2014 aangepast door Gast Quote
Akinom Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 hier kun je ontdekken hoe zelfs Klootwijk zich moet inpassen in de programmering http://www.foodlog.nl/artikel/life-style-in-de-wilde-keuken-hoe-verzin-je-het/ Quote
RobO Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 omg...hoe kunnen die foodies nog tijd vinden om iets over eten te bedenken als je zo oeverloos kunt zeuren over... Wouter rules! Quote
geedee Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Dank je wel ! Dát verklaard een hoop! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.