geedee Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Slakken eten aan mn aardbeien; dát wist ik. Ik kwam vandaag echter een ander diertje tegen en die was duidelijk aan het eten. Hij beweegt snel....lijkt mij een rups-achtig iets ....is ongeveer 15 mm lang (kleiner en slanker dan de emelten). Hebben jullie deze ook al gespot in jullie aardbeitjes? Weet iemand wat het is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 een verdwaalde emelt of engerling? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Hij is veel kleiner, slanker én donkerder van kleur dan de emelten die ik doorgaans vind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluipwesp Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Nee, gelukkig nog niet gespot in mijn aardbeitjes. Lijkt op een bladroller. Het beestje zit zo ver weggekropen dat je hem makkelijk over het hoofd ziet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Ja dát is m inderdaad ....als je weet waarop je moet googlen vind je m inderdaad makkelijk. Dank je Sluipwesp gevonden: Bladrollers zijn lichte tot donkerbruine, zeer bewegelijke rupsjes met zwarte kop die aan bladeren, stengels en knoppen vreten. De oudere rupsen spinnen bladeren samen en verpoppen daarin. bron https://www.zonderisgezonder.be/bestrijdingsgids/ziekten-en-plagen/bij-rozen/vretende-insecten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dvdmeer Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Zit ik nu net aan een beschuitje aardbeien, moet ik deze foto's aanschouwen Al zag ik laatst ook een soortgelijke vraat aan een aardbei, of kunnen vogels ook iets dergelijks doen (of eten die het helemaal op)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts