Ries. Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Ik heb najaar 2012 een conference perenboom geplant. Vorig jaar waren de peertjes geschapen en ze versteenden, net zo hart als cement.Dit jaar afgewacht maar nu ook weer flink geschapen en ze verstenen weer, weet er iemand wat dat zou kunnen zijn. Foto's zijn niet al te best maar het zijn steentjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John73 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 weet niet wat het is of hoe het komt maar bij mij zien ze er net zo uit weet niet meer of dat vorig jaar ook zo was bij mij maar ik had dat jaar wel lekkere perendus ik ben met jou net zo benieuwd?? john73 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 misschien linkje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 Hoi RobOIk heb de link gelezen en dat moet het bijna wel zijn .Mijn peertjes verstenen/verhouten precies zoals omschreven.Dank voor deze link.Groet Ries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 John 73,Bij mij worden ze goed geschapen en dan begint de verstening/verhouting en groeien dan ook niet meer verder, tenminste vorig jaar was dat zo. Hoe het dit jaar verder gaat moet ik nog afwachten. Maar ik ga op zoek om ze te behandelen. Groet Ries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John73 Posted July 1, 2014 Share Posted July 1, 2014 ben je inmiddels al wat te weten gekomenik heb wat peren doorgesneden maar geen spoor van beetsjes aan de binnenkantik denk ook niet dat dit door de fruitmot komt maar wat wel daar ben ik zeer nieuwschierig naarook zitten er in de stam wat scheuren iemand misschien een idee wat voor ziekte dit kan zijn mvg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted August 5, 2014 Author Share Posted August 5, 2014 Dit zijn mijn peertjes, ik ben er mee naar een fruitteler geweest en dat komt volgens hem door de Perenbladvlo.Wanneer de peertjes geschapen worden een avond goed inspuiten met zeep(dreft) de andere morgen afspuiten met de waterslang zodat de honingdauw er af gaat. Een keertje herhalen is goed. Ook het boompje een keer goed mesten met stalmest (of koemestkorrels) zodat er de groei goed in komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted August 5, 2014 Author Share Posted August 5, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John73 Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Hallo Hoe is het nu met je perenboomDe mijne doet weer hetzelfde als vorig jaarLuizen zitten er niet in en ik zie verder ook niet dat de peertjes aangevroten worden Wel zit er een oude tot de grond afgezaagde boom onder de grond en in de aarde verschijnen ook paddestoelen Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijnPerenboom ziet er verder vitaal uit en groeid goed John73 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts