Helly Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Hier van t zelfde. Ik wil ze ook wel van kleiner tot groter eten. Misschien een andere soort ui proberen. En eerder beginnen met prei zaaien. Ik heb iig al wel een plan klaar liggen om grotere bakken neer te zetten. Had laatst van mijn tante (is over uit Amerika) het magazine Gardener's supply company (http://www.gardeners.com) gekregen. Is natuurlijk niet om even leuk door te bladeren maar een verkoopblad. Maar wel met goede ideeën voor de Makkelijke Moestuin. Ze verkopen ook veel van die bakken en er staat zo ongeveer in wat je kunt verbouwen in een bepaalde maat bak. Voor het idee.Ik zal s wat scans maken en hier ergens op t forum achterlaten. Misschien krijgt iemand anders er ook nog ideeën van. Edit: ik zie dat je alles al online kunt bekijken wat ik in t magazine heb staan. Dan is scannen overbodig. Heel handig voor de MM liefhebbers lijkt mij deze pagina: http://www.gardeners.com/Kitchen-Garden-Planner/kgp_home,default,pg.htmlIk denk dat ik t maar even in een apart topic ga gooien, wat een leuke site! Quote Good things come in small packages
helena Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Geplaatst: 31 mei 2011 Achterblijvende, té kleine plantjes niet gebruiken. Vond het lastig ze geen kans te geven maar heb nu zelf gezien dat het toch niets meer wordt dan. Quote
Claudia69 Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 - Een paar reservekomkommers achter de hand houden i.p.v. die allemaal uit te delen na het planten. Dan kan ik ze nog snel vervangen als ze door een of ander beestje worden opgevreten - Potgrond voor de helft mengen met gewone grond om voor te zaaien. Geeft blijkbaar betere resultaten dan potgrond alleen. Quote
Helly Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Hey Claudia, dat laatste idee heb ik ook al ondervonden. Niets mis met gewone grond. Gaat prima.En wat je komkommers betreft, dan kan je beter de komkommers uitdelen die je teveel hebt, dan zit je zeker niet zonder Volgend jaar ook eerder paprika's zaaien, want die schieten echt niet op. Net zoals augurk en komkommer. Zijn nog maar kleine plantjes hier in tegenstelling tot andere planten die ik hier op t forum zie. En de tomatenplanten wat meer ruimte geven volgend jaar. Ik heb nog niet t idee dat ze heel hoog gaan worden. En volgend jaar zet ik denk ik alle potten die ik heb in de voortuin. En wil ik ook een vaste kruidenhoek, ipv het in potjes te zaaien. En een zaaistellage waar nu mijn restcontainer en wat oud gesteente staat. Ofwel, het wordt nog een aardige to-do lijst Quote Good things come in small packages
veuvecouderc Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Achterblijvende, té kleine plantjes niet gebruiken. Deze zet ik gewoon in mijn 'siertuin'. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Jorieke123 Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Volgend jaar geen tuinbonen.Stomme dingen... overal lees je dat er luis in komt. Dat je de topjes er uit moet halen, of er dille naast moet zetten.Nou, de dikke zwarte luizen zitten nu ook op de bonen zelf, en de dille is nog veel te klein om effect te hebben. Er zijn zoveel groenten die zorgelozer zijn.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Volgend jaar geen tuinbonen.Stomme dingen... overal lees je dat er luis in komt. Dat je de topjes er uit moet halen, of er dille naast moet zetten.Nou, de dikke zwarte luizen zitten nu ook op de bonen zelf, en de dille is nog veel te klein om effect te hebben. Er zijn zoveel groenten die zorgelozer zijn.. Ik ken het gevoel. Volgend jaar: eerder dille zaaien dat had ik me voorgenomen. Eerder Afrikaantjes zaaien, Met Kamille was ik op tijd, maar toch vroeger volgend jaar. Al die hulptroepen moeten al bezig zijn, voordat ik volgend jaar ga inzaaien... En dan toch weer tuinbonen... kijken of het verschil gaat maken... Dille kan je trouwens prima verplanten, ondanks de penwortel... dus dat biedt prima perspectief. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 ja maar... ik weet niet of dille er zo vroeg in het jaar al wel zin in heeft...? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Ben blij dat ik geen tuinbonen lust Ik heb inmiddels een lijstje op papier gemaakt met de dingen die ik nu doe en die ik volgend jaar anders wil doen. Daarbij wil ik een map met uitgeprinte afbeeldingen die ik er zo wil bijpakken als ik er mee bezig ga in t voorjaar. Lijkt mij een goede voorbereiding. Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Ja is verstandig helly, dan is je geheugen weer opgefrist, ik heb altijd zoiets van onthou ik wel nou mooi niet.hier ok de tuinbonen stik vol luis, ik ga er geeneens wat aan doen bonen vindt ik allemaal wat lastig kweken al zijn er die het gelukkig uitzich zelf wel goed doen, bonen kan ik gewoon nog niet goed,Vorigjaar had ik dat met kolen, vondt ik ze erg lastig dit jaar met weeuwencjultuur en vroeg zaaien en planten en nog onder vitragedoeklijkt het stuk beter te gaan.zeker weten als ik die domme tuinbonen onder vitrage had gezet ik die stomme luizen niet had gehad. Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Hans, dat heb ik nou ook altijd, denk ik ach dat onthoud ik wel en prompt ben ik t de volgende dag (of paar uur verder) al weer vergeten. Heel irritant trekje van mezelf vind ik. Ik moet echt alles gelijk opschrijven anders gaat t geheid mis. Soms denk ik wel s ik word al dement Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 ja ik heb dat ook sterk, ook met plannen dan denk ik morgen die ik dat en zus enzo en dan besteed ik volgende dag eerst boel tijd aan nadenken wat het ook weer was wat ik allemaal ging doen,Je bent vast tweeling net als ik plannen, ideeen en hobbies voor twee maar maar 1 persoon om ze uittevoeren Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Wat dacht je van vissen? Maakt niet uit, die zijn ook met z'n twee Heb altijd t idee dat ik gewoon standaard met een schrift/memoblok met pen moet rondlopen wil ik alles onthouden Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Ik ook, of ik zeg alles wat ik moet onthouden hardop of help onthouden dat.... en dan vraag ik aan andere wat was het ook weer, lekker irritant volgens mij ben ik te lui voor een lijst maken, en te goed gelovig in mezelf dat ik wel onthou Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Voelt heel erg bekend Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Voelt heel erg bekend ben je nu ook aan het computeren, een boek aan het lezen, tv aan het kijken en ook nog met iemand aan het praten allemaal tegelijk Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Ik zit hier op t forum, bekijk afbeeldingen van dille & venkel om t verschil te ontdekken, kijk ondertussen tv (dit was t nieuws), doe wat in huis en tussendoor zit ik ook nog aan de telefoon Boek heb ik niet in de buurt liggen anders was dat ook nog een optie geweest... Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Quote Players only love you when they're playing.
helena Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 Komkommer heeft bij ons verschillende problemen; Konijn die ervan knabbelt. Verkeerde grond gebruikt. Te vroeg buiten gezet: wacht volgend jaar tot juni, hoewel ze geen vorst hebben gekregen, hebben ze het toch te koud gehad in de mmm bak, denk... Kleinkind die blad plukt; van de grootste kkplant, en een hond die in een pot springt....dááág zorgvuldig opgekweekt plantje op de meest zonnige plek in de tuin..... Volgend jaar dus; een plek vinden waar de planten veilig kunnen opgroeien, afgeschermd van hond, konijn en kleinkind. Ach ze zijn allemaal lief en doen het niet express maar toch van mijn plantjes moeten ze afblijven Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Volgende keer/volgend jaar: rucola zaadjes niet in een bak water doen om velletjes en andere troep te scheiden van het zaad.... De zaden worden net als die van tuinkers nogal slijmerig, en het is nu 1 aangekoekte bende geworden op mijn keukenpapiertje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jooze Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Ik zal volgend jaar beter opletten bij het snoeien in mijn kas en niet de steel van de meloen doorknippen grrr. Het valt mee onderaan 2 kleine zeitakken maar de rest van de plant met al 1 meloen eraan (bijna 5 cm) is overleden stom, stom stom Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
essiebes Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Dat is echt balen Jooze! Volgend jaar ga ik een hoekje vol met kruiden zetten. Vorige week had ik opeens bedacht welk stuk ik nog vrij kon maken van tegels, en die heb ik er dan ook maar gelijk uit gehaald Ik ga er nu nog niets in zetten, want het is naast de schutting die deze zomer vervangen wordt, en ik ben bang dat mijn plantjes dan vertrapt gaan worden. Ik zat nog te twijfelen of ik dit extra stuk voor groente of voor kruiden zou bestemmen, maar het worden toch echt (waarschijnlijk) kruiden. Groente doe ik dan wel in hele kleine hoeveelheden onder mijn fruitboompjes. Mijn voortuin ga ik niet meer gebruiken voor groente. Ik had er nu uien en knoflook en wortels in staan, maar het stond echt heel raar. Al die grote groene sprieten, terwijl ik het ook nog een beetje gezellig probeerde te maken met bloemetjes... De uien en knoflook heb ik er al uit gehaald aangezien die behoorlijk geknakt waren door de wind.De wortels staan er nog wel in, en in een pot nog een pompoen. Die mag ook blijven Ik ga zo in mijn tuin-topic wat nieuwe foto's plaatsen Quote
veuvecouderc Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Alhoewel ik ervan uitga dat dit jaar een uitzonderlijk zonnig en droog jaar is, weet ik toch zeker dat ik volgend jaar schaduw moet gaan creeren in mijn (moes)tuin. Ik heb van zonsopgang tot zonsondergang 100% zon in de moestuin en dat is echt veel te veel van het goede. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Marieke Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Volgend jaar : - wil ik eerder beginnen met zaaien/voorzaaien.- meer ruimte maken (en dan ook meer aardappels en meer mais)- geen gras vlak naast de moestuin laten groeien en denken dat je dat wel kunt bijhouden , want dat groeit dus gewoon de moestuin in. En dus een pad maken met grindtegels. - meer slakken (weg-)slingeren , ze hebben wel wat schade aangericht. Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
wesleyb Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Eerder in het jaar zaaien(ben pas dit jaar voor het eerst begonnen in Maart-April) eerder in het jaar dus prei en spinazie zaaien(Midden januari in de kas of in huis)Meer verschillende groentes zaaien.Dit is wat ik volgend jaar wil gaan verbouwen:-"Gewone tomaten"-Struiktomaatjes(doen het dit jaar erg goed)-Wortels-Augurk-Bloemkool-Komkommer-Paprika-Prei-Rode Kool-Kropsla-Spinazie-Spitskool-Spruiten-Bonen-Ui-Knolselderij Iemand nog een aanvulling die ik zeker moet zaaien\planten dat erg snel groeit?????? Gr. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.