Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat doe ik volgend jaar anders?


helena

Aanbevolen berichten

Ik heb een moestuin dagboek, en die ligt op de lectuurstapel in het kleinste kamertje Met een pen er naast. Elke keer als ik wat gezaaid heb, of er iets anders tuin-gerelateerd aan de hand is (al een maand heel warm en droog, die nacht nachtvorst, 1e keer sla geoogst, etc etc) dan schrijf ik dat op. Je zit daar toch, hoef je er niet speciaal tijd voor te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bang dat ik niet heel snugger overkon, maar heb ik ook gedaan. Misschien handiger als ik volgende keer een watervaste stift pak .

 

Maar om maar een einde te maken aan mijn administratie-onvermogen: volgend jaar (of keer) ga ik geen groenten die zon nodig hebben meer proberen te kweken op een plaats waar niet heel veel zon komt. Ook niet omdat ik nergens anders plaats heb of omdat ik het heel graag wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel wat werk, maar ik hou een blog bij. Ik vind het zelf erg leuk om na te lezen. En vooral de foto's terug te kijken!

Hou er nu ook een lijst bij met wat ik heb geoogst dit jaar, heel benieuwd wat er aan het einde van het jaar allemaal opstaat! Dat doe ik volgend jaar weer, leuk om te vergelijken!

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar ga alleen nog maar zaailingen in plastic potjes doen. In de aarden potjes droogt de grond echt te snel uit. Moet ik nu 2 keer per dag water geven anders hangen ze 's avonds helemaal op half 7

Ik vind plastic potjes net minder omdat ze potgrond soms te nat houden. Ik had komkommer staan in aarden + in plastic potjes en in de plastic potjes deden ze het beduidend minder. Water geven doe ik door potjes in netmandjes (IKEA, Antonius, gerecupereerd uit een oud rekje) in een ruimere bak te drenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik sluit mij aan bij essiebes, bij mij deden de plastic potjes het ook beduidend beter, bij alle planten maar zeker ook bij de komkommer nu ze in de kas staan. Ik denk dat de plek waar je ze hebt staan een groot verschil kan maken, waar heb/had jij je potjes staan Claudia?

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Claudia. Helaas heb ik niet genoeg aardewerk potten. Ik vind ze vooral eerlijk. Je kan zien wanneer de pot/plant water nodig heeft. Wanneer je schotels gebruikt kun je de potten goed vochtig houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik het heb over de opkweek van plantjes, die aantal planten die uiteindelijk in een pot komen te staan zet ik uiteindelijk wel in aardewerk potten!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor de halve wereld plantjes kweken, ik werd er gek van. Vandaag de laatste weggegeven. Alleen die voor mijn ouders staan hier nog, die komen volgende week terug van vakantie.

 

De zonnebloemen, pompoen en courgette iets eerder zaaien.

 

Volgend jaar beginnen met meer vaste groenteplanten. Ik kan het er nu niet bij hebben. Zowel letterlijk als figuurlijk niet.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef, grootse plannen hier alweer voor eind dit jaar/begin volgend jaar. Dus:

- geen tomaten en pepers/paprika meer in de moestuin (maar ergens anders........

- meer ruimte voor mijn ruime assortiment vaste groenten.

- langere vakken maken voor de groenten waar we VEEL van willen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het volgens mij zonde van je groentetuin om langere vakken te maken, maar ik heb idee waarom geen twee.

twee vakken van hetzelfde bedoel ik.

 

dat je vaste groente meer ruimte krijgen vindt ik weer goed idee natuurlijk heb jij de alpensla Cicerbita alpina al ?

ik vraag me af of ik zelf niet de vaste sla soorten allemaal bij elkaar ga zetten net als bv de vaste kool planten.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik vindt de kleine vakken gewoon mooier, zelf heb ik niks wat ik kan bedenken dat zo lekker is dat ik meer dan 1 vak wil

 

waar gaan je tomaten en pepers dan in volgend jaar ?????

heb je die altijd in openlucht (nuja dat heet in vakterm vollegrond )

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uien, rabarber, kolen, asperge, ik heb al een boel kandidaten voor de langere vakken.

 

De tomaten en pepers... komen in de nog te kopen (bij elkaar scharrelen) en bouwen tunnelkas

Als alles volgens plan gaat, gaan we daar geld mee verdienen om zaken te kopen/doen die we niet al zelf kweken

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja uien en rabarber heb ik ook in meerdere vakken

asperge doen het hier trouwens erg goed ze steken allemaal sprietjes omhoog, ik hou ze in potten op een rij en daartegenaan maak ik zo'n heuvel rugje dat lijkt me leuk.

 

TOP, die tunnel, weet je wat ook mooi is zo'n belgische ouderwetse kas (nouja zo noem ik het), dan metselen ze laat maar zeggen een hele grote langwerpige diepe vierkante put in de grond en dan komt daarboven alleen het dak, je gaat laat maar zeggen met treden af je kas in, weet je wat ik bedoel ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...