Fajra Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Hoi iedereen, Ik heb een vraagje: Mijn tomatenplanten staan mooi in bloei en zijn geluisd. Maar er groeien weinig tomaten :s. Hier en daar maar eentje.. Ook is er enorm veel groen aanwezig. Mag ik de bladeren snoeien of doe je dat best niet? En hoe kan ik zorgen voor een betere bevruchting? Alvast bedankt. Groetjes,Nick Quote "Gardening is cheaper than therapy and you get tomatoes!"
Enjoy! Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Het blad wat evt. op de grond hangt haal ik altijd weg om te voorkomen dat het gaat schimmelen. Kan je aangeven wat voor soort tomaat je hebt. De opbrengst verschilt per ras nog al?! Ik heb een gele Mirabelli (mini trostomaat) die mudvol tomaatjes hangt terwijl de Black russian maximaal 2 a 3 vruchten per tak heeft. Daar staan ook pas twee takken met vruchten en/of bloemen in, terwijl die veel eerder dan de Mirabelli's is gezaaid. Quote
Fajra Geplaatst: 12 juni 2014 Auteur Geplaatst: 12 juni 2014 Welke rassen tot in detail weet ik niet echt.. De ene soort is zo de Italiaanse tomaat en de andere zijn gewoon tros tomaten. Als ik de onderste bladeren verwijder, mag dat dan geheel de steel zijn onderaan of enkel wat bladeren verwijderen? Groetjes,Nick Quote "Gardening is cheaper than therapy and you get tomatoes!"
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.