Tania Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Dit moet een rhubarb chard snijbiet voorstellen, maar van sommige plantjes heb ik gemerkt dat ze een beetje ziekjes ogen. Naja, een -beetje-.. Ze hadden redelijk last van luis, zou het daardoor kunnen komen? De luizen heb ik inmiddels behandeld. Ze staan ook momenteel binnen, ze worden nog buiten gezet. Zou het kunnen dat ze last hebben van't binnen zitten? Quote
bio-fee Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Waarom staan de ze binnen?En waar binnen, in een kas of in je huis? Ik heb dit jaar voor het eerst snijbiet dus ik ben absoluut geen kenner maar ik heb ze gewoon buiten in de volle grond gezaaid, en daar doen ze het prima! Quote
Tania Geplaatst: 18 juni 2014 Auteur Geplaatst: 18 juni 2014 Plantjes worden hier binnen gezaaid om vervolgens buiten uitgeplant te worden in een groooooote pot. In ons kleine tuintje is niet veel plek, en zo hebben ze de kans eerst op te komen ipv dat ze als net opkomende zaailing al meteen opgevroten worden door vogels of andere beestjes Ze gaan iig deze week nog naar buiten, maar ik zou graag willen weten wat-ie met z'n blad aant uitspoken was XD Quote
bio-fee Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Ja sorry, dat weet ik niet. Het ziet er een beetje verbrand uit...??? Qua weersomstandigheden denk ik dat het voor je plantjes beter zou zijn om ze buiten te zaaien (al dan niet in aparte potjes), zodat ze geen overgang hoeven door te maken van binnen naar buiten. Het weer buiten is nu tenslotte goed genoeg om alles buiten te kunnen zaaien.Alhoewel ik je ruimtegebrek-probleem snap hoor.Maar ik denk dat het voor de plantjes beter zou zijn om ze gelijk buiten te zaaien. Dan worden ze sterker. Quote
Tania Geplaatst: 18 juni 2014 Auteur Geplaatst: 18 juni 2014 Tja, 't is een beetje behelpen af en toe Deze gaan iig naar buiten. En och, heb er verder nooit problemen mee gehad met deze methode. Deel de tuin met mama, die wil niet allemaal zaaipotjes buiten hebben staan :'3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.