flyerke Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Ik heb dit jaar voor de eerste keer aardappelen in een zak geprobeerd. Mijn loof kwam redelijk hoog de zak uit. Heb wel nooit echt bloemen gehad moet ik zeggen. Nu begonnen mijn bladeren te verwelken en was het dus tijd om de zak om te keren. Tot mijn grote spijt had ik allemaal miniaardappelen. Wat is er verkeerd gelopen?De grootste aardappel is 3cm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 soort?groeitijd?genoeg voeding?genoeg water?loof op of ziek?en nog zo wat vragen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flyerke Posted June 20, 2014 Author Share Posted June 20, 2014 soort, geen idee3 maand in zak, grond kwam uit kippenren dus geen xtra voeding bijgegeven, water genoeg gekregen. Loof was op. Voor mij zijn ze rijp omdat de aardappelen niet meer groen zien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 tsja, klinkt wel ok, misschien toch te weinig voeding want normaal gesproken zijn die aardappels toch wel flink groter; je zou toch 1-2 kg per plant moeten hebben minimaal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malus. Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Flyerke, Volgens mij is dat gewoon een kleinere soort.Want het loof was op dus: tijd om te oogsten.Ze zien er ook niet meer groen uit.Heb je ze genoeg ruimte gegeven? Groetjes, Malus. Quote -Vele handen maken licht werk.- Link to comment Share on other sites More sharing options...
flyerke Posted June 20, 2014 Author Share Posted June 20, 2014 dit is de andere zak met aardappelen. Dit is een latere soort, op hetzelfde moment geplant (ong 4 aardappelen in deze zak) maar er komt nog steeds geen loof uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sansareli Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Ik had vorig jaar ook verschillende zakken met aardappelen gevuld en ik doe dat nooit meer. De oogst viel hard tegen, allemaal kleintjes en maar 1 kilo per zak. Ik had telkens 3 pootaardappelen per zak genomen en ook nog bijgemest. Dus hier gaan de aardappelen voortaan de volle grond in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flyerke Posted June 20, 2014 Author Share Posted June 20, 2014 wegens plaatsgebrek wou ik dit toch even proberen ... Zijn er mensen die wel een redelijke opbrengst hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Ik heb er in grote potten gehad, mortelkuipen en hondenbakken en zo, maar de opbrengst was veel te weinig volgens mij, in de volle grond is het altijd beter.Denk dat ge die plaats beter kunt gebruiken voor iets anders. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
juudje Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Goedenavond. Ik wou ook vragen over mijn aardappels. Ik heb net als fliyerke aardappels in 4 zakken (vroege), echter twee lijken klaar te zijn maar ik vind het veel te vroeg, ze zijn gepot op 6 april en van de ene de loof wordt langzaam geel en bij de andere lijken bloem knopen te komen. Bij de tweede het loof is niet zo geel maar door de lengte valt het om, die zijn twee soorten dat ik gekregen heb waar van ik het naam niet weet. Moet ik het roeien? ???Dank voor jullie hulp.....eerste jaar en behoorlijk wat mis gegaan zo zagen ze eerst uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Kijk ook een in een ander topic over aardappelen telen in potten en zakken : aardappels-in-grote-potten-t2762.htmlDenk dat je daarin wel jouw vraag en een antwoord vindt. @flyerke : Mij lijkt dat 4 poters in zo'n zak ( ook 2 of 3 ) wel wat veel is. De aardappels blijven in pot en zak sowieso wel wat kleiner, maar zéker als je er meerderen in stopt. Zie ook dat andere topic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juudje Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 ]Nou toch mijn aardappels geroeid, zekerheid voor de onzekerheid. Deze waren met de geleloof half kilootje en deze was met de beginnende bloemknopen zoals jullie zien te vroeg geroeid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Hoeveel planten had je wel niet staan per zak??? Want het lijken maar iele plantjes... Enne... aardappelen rooi je... daar roei je niet mee... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juudje Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Erny ik had 5 van de kleinste per zak en ik vond ze goed groeien tot een soort schimmel ze aantastte PS: sorry voor mijn taal fout ben geen nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Denk dat je het een volgende keer beter bij maximaal 2 per zak kan houden... Dan krijg je waarschijnlijk ook sterkere planten die minder gevoelig zijn voor schimmels en ziekten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juudje Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 dank je zal het onthouden voor volgende keer, eerste keer met veel fouten..... moet nog zo veel leren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Bij aardappelzakken is de raskeuze van bijzonder groot belang. Nicola gaat daar amper opbrengst in geven. Kies voor zeer vroege rassen die op voorhand al bekend staan om een goede opbrengst (eerstelingen bijvoorbeeld). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Ja vroege aardappel soort,en kwart aarde in de zak met de poters.Zodra het looft 10/15 cm hoog is dan 10 cm aarde bij doen.Loof weer 10 cm weer 10 cm aarde.Tot de zak iets boven de half is kan je wachten.tot de aardappelen klaar zijn. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
juudje Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Dank jullie wel voor jullie advies, zal ik zeker onthouden voor het volgende seizoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts