Jump to content

Aardappeloogst mislukt (zakken)

Recommended Posts

IMAG035120581403262450.jpg

Ik heb dit jaar voor de eerste keer aardappelen in een zak geprobeerd. Mijn loof kwam redelijk hoog de zak uit. Heb wel nooit echt bloemen gehad moet ik zeggen. Nu begonnen mijn bladeren te verwelken en was het dus tijd om de zak om te keren. Tot mijn grote spijt had ik allemaal miniaardappelen. Wat is er verkeerd gelopen?

De grootste aardappel is 3cm

soort, geen idee

3 maand in zak, grond kwam uit kippenren dus geen xtra voeding bijgegeven, water genoeg gekregen. Loof was op. Voor mij zijn ze rijp omdat de aardappelen niet meer groen zien?

Flyerke,

Volgens mij is dat gewoon een kleinere soort.

Want het loof was op dus: tijd om te oogsten.

Ze zien er ook niet meer groen uit.

Heb je ze genoeg ruimte gegeven?

Groetjes, Malus.

-Vele handen maken licht werk.-

Ik had vorig jaar ook verschillende zakken met aardappelen gevuld en ik doe dat nooit meer. De oogst viel hard tegen, allemaal kleintjes en maar 1 kilo per zak. Ik had telkens 3 pootaardappelen per zak genomen en ook nog bijgemest. Dus hier gaan de aardappelen voortaan de volle grond in.

Ik heb er in grote potten gehad, mortelkuipen en hondenbakken en zo, maar de opbrengst was veel te weinig volgens mij, in de volle grond is het altijd beter.

Denk dat ge die plaats beter kunt gebruiken voor iets anders.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Goedenavond. Ik wou ook vragen over mijn aardappels. Ik heb net als fliyerke aardappels in 4 zakken (vroege), echter twee lijken klaar te zijn maar ik vind het veel te vroeg, ze zijn gepot op 6 april en van de ene de loof wordt langzaam geel en bij de andere lijken bloem knopen te komen. Bij de tweede het loof is niet zo geel maar door de lengte valt het om, die zijn twee soorten dat ik gekregen heb waar van ik het naam niet weet. Moet ik het roeien? ???

Dank voor jullie hulp.....eerste jaar en behoorlijk wat mis gegaan IMG-20140620-WA000835641403296159.jpg

IMG-20140620-WA001032121403296545.jpg

2014052207520234241403296218.jpg zo zagen ze eerst uit

Kijk ook een in een ander topic over aardappelen telen in potten en zakken : aardappels-in-grote-potten-t2762.html

Denk dat je daarin wel jouw vraag en een antwoord vindt.

@flyerke : Mij lijkt dat 4 poters in zo'n zak ( ook 2 of 3 ) wel wat veel is. De aardappels blijven in pot en zak sowieso wel wat kleiner, maar zéker als je er meerderen in stopt. Zie ook dat andere topic.

Ja vroege aardappel soort,en kwart aarde in de zak met de poters.

Zodra het looft 10/15 cm hoog is dan 10 cm aarde bij doen.Loof weer 10 cm weer 10 cm aarde.

Tot de zak iets boven de half is kan je wachten.tot de aardappelen klaar zijn.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.