patrickweijman91 Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 hallo mensen, sinds vandaag zie ik deze plekjes op verschillende kool planten wie weet wAt het is en wat ik hier aan kan/moet doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Ben niet zeker, maar lijkt veel op plekjes waar eitjes zitten of zaten van koolwitje.... Als er nog gele stipjes zijn: wegwrijven met je vinger (dat zijn eitjes). Als de plekjes leeg zijn, kijk eens onder de bladeren en in de bladnerven of daar kleine groene rupsjes zitten. Dit is een van de redenen waarom ik koolsoorten zo mogelijk altijd onder insectengaas probeer te telen. Gaan de rupsen echt vreten, dan vallen er snel gaten en bij een erge aantasting wordt de plant echt kapotgevreten en heb je geen oogst meer of sterft ze af. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrickweijman Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 bedankt voor je snelle antwoord, ok dat is wel apart want ik heb namelijk al rupsen gezien kleintjes overigens maar daarna kwamen naar mijn id pas die blaasjes of wat het ook is te voor schijn? ik spuit nu gewoon water met een beetje dreft erdoor tegen de luizen ik neem aan dat dat voldoende is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts