Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tomaat en komkommer en blumat flessen adapter

Caatjeh

Recommended Posts

Om mijn moestuin in bakken gedurende onze vakantie wat makkelijker van water te voorzien heb ik van het merk Blumat flessen adapters gekocht. De buurman zal de moestuin wel water geven, maar zo wordt het hopelijk een stuk gemakkelijker voor hem en ook voor mij..

Blumat flessen adapter

Eenvoudig bewateringssysteem met vaste water adapter speciaal voor grotere plantenbakken en bijvoorbeeld voor tomaten en komkommers. Op de XL adapter passen zo goed als alle kunststof flessen die in de handel zijn van 0,25 tot 2 liter. De gevulde fles met de kegel in de aarde steken en de poreuze kegel geeft langzaam 300 ml. Water, gelijkmatig verdeeld over de dag, aan de planten af.

Zie ook http://www.blumat.nl/Webshop/202112/202206/920790/blumat-flessen-adapter-xl-2-stuks.aspx

Nu heb ik stamtomaten in bakken staan, overdekt. en deze flessenadapter met een plastic fles in deze bakken gestopt. Binnen ongeveer 3 dagen is een 1 1/2 liter fles op, dus volgens mij geeft de adapter iets meer dan 300 ml water per dag door. De fles heb ik vlak bij de stam gezet. De rest van de bak (ongeveer 30X30 cm) laat wel een droge grond zien. Is 300 ml water per dag voldoende? Al mijn tomaten hebben al tomaatjes hangen, of moet ik er een extra fles bij doen, zodat er 600 ml water gegeven wordt? En mbt mijn komkommers. Volstaat 300 ml of dient dit meer te zijn?

Overigens ben ik erg tevreden met deze Blumat adapters, de blauwe spikes die ik had gebruikt, verstopten allemaal, en met deze geen enkel probleem.

als de planten er goed uit zien, niet verlept en uitgedroogd dan lijkt het voldoende.

hoelang heb je de blumat al in gebruik? ben wel benieuwd of deze aan het einde van het seizoen nog steeds zo goed werkt.

misschien een oplossing voor mijn aardbeienbakken, ik kan op die hoogte geen watervat kwijt.

Ik heb ze er nu 5 dagen in staan... ben ook benieuwd wat de duurzaamheid is. Volgens mij moeten ze wel een paar jaar meegaan..

Hoe zie je dat een tomaat te weinig water krijgt. Verkleuren de bladeren of gaan ze slap hangen?