Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan doe ik dat liever niet.

Neemt niet weg dat je gerust om iets mag vragen uit mijn lijstje hoor, als het er nog is.

Geplaatst:

[quote name='"Bit

Ik zoek :

Kruisbes-soortje' date='[b'] ánders[/b] dan : Hinnonmaki-gül / Rot / Grün , Invicta , Captivator, Whitesmith, Whinham's Industry.

Ik wil best graag kopen van iemand : een Nashi Peer

Heb PAX en PRAIRIE .

En stekken van 2 soorten nachipeer.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

De kruisbes : " Jahn's Prairie " is zéker welkom !! Heel leuk dat jij die hebt. Pax ken ik , is best een goeie. Wil ik ook wel.

En een Nashi-peer stek ? Ik vraag me sterk af hoe dat dan gaat kwa maat boom ( dat kan zonder enten ) , maar óók leuk ja.

De Nashi peer kopen dus ?

Wat wil je voor die 2 kruisbessoortjes terug ?

Geplaatst:

Ik bied geen stekken van de braam aan ( zie mijn lijst ) , maar laat ik nou 2 weken terug de 1e stekken hebben gemaakt van de enige bramensoort die ik heb staan. Niet helemaal de tijd ( topstek , is te proberen he ? ) en lukt geloof ik tóch. Dus lukt het , kan je m krijgen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Vamiddag de kaapse knoflook gedeeld in 3 delen.

1 hou ik zelf, 1 voor geedee, 1 voor esther76

image26241409173234.jpg

image39861409173256.jpg

Geplaatst:

Geedee. Je stek van de Brugmansia doet het hoor !

Ga m zo ompotten.

image29931409475491.jpg

Geplaatst:

Staat er bij. Is én niet veel , en zijn érg klein hoor. Met die kleine kralen heb je volgend jaar gewoon wat kleine plantjes, en het jaar er op oogstbare hoeveelheden , sort off hele dunne lange bieslook, iets fijner van smaak. Wel leuk inzetbaar bij grote hele vissen op dienschaal, en dan klein bosje van deze er over gelegd in z'n geheel ( zo doe ik dat tenminste ) Is es wat anders dan die eeuwige bieslook.

Maar stel je er niet te veel van voor. De smaak is prima, maar de groei tot echt leuke hoeveelheden is langdurig. Zaait wel goed uit. Net als bieslook eigenlijk.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Geedee. Ben met het zaad bezig van die zwarte tomaten.

Wou ik proberen 1 zwarte tomaat, een hele, voor je mee te nemen. Heb hem tot vandaag heel netjes ongeschonden en niet ingezakt weten te bewaren.

Heb er 2 bewaard. 1 voor het zaad, een mooie dacht ik ( ik had al wat zaad bewaard ) en dus 1 hele , omdat je daar om vroeg.

Maak ik die ene vanavond open voor het extra zaad. Zit er welgeteld 1 ( één ) zaadje in. Echt.

2014-09-22-2042071411413046.35

De hele tomaat voor jou ligt er naast.

Heb ik nu dus moeten open maken. En heb nu wél zaad Die zat propvol.

Sorry. Voor jou helaas geen hele zwarte tomaat. Was de laatste.

Had er zaterdag nog 1 aan Thea meegegeven die op me tuin was.

Geplaatst:

Ik heb nog een aantal stekken staan van de Frau Mieze Schindler. Stuk of 8. maatje p9 / c1. iemand interesse ?

Geplaatst:

Bij deze gaat dit topic dicht. Heb alles dacht ik bij elkaar, alles klaar in zakjes ( die kraailook is écht klein en weinig hoor, dat geen krijger schrikt ! )

En dan nog één : De zwarte tomaat 'OSU-Blue' , daar heb ik voor de krijgers zakjes voor gemaakt. ongeveer 8 zaadjes per gripzakje. Zat voor de probeerfase leek mij.

Heb ik ook zakjes gemaakt voor op de zaadtafel. Dan ook wat zakjes met de 'Honingtomaat', oorspronkelijk van Frans gekregen ( of RvO , sorry, ik ben dat ff kwijt ). Dat was wel de verrassing dit jaar. Lekkere tomaatjes !

De zaadwinning van de Bosque Blue is mislukt hier. Zaad kwam oorspronkelijk van Gemma dacht ik. Misschien dat die nog wat heeft ?

Géén Bosque Blue dus. Wel de ( zwartere ) OSU-Blue.

Thea heeft Bosque Blue tomaatjes ( ingedroogd ) meegekregen vorige week van mijn tuin, misschien heeft zij zaad zat ?

Ben ik klaar voor de MTFD. Alleen nog wat boodschappen voor Jorieke halen en iets maken of kopen voor de hap. Ik zie wel.

tot zondag !

Geplaatst:

Sorry jongens. Ik moet me afmelden. Heb de boodschappen voor Jorieke gisteren gedaan, heb de kratten met spullen klaar staan. Maar ik kom niet. Griep ( je )

Nu nog een griepje, maar het wordt erger en erger. Moet morgen werken, moet maandag werken, ik weet nog niet of ik dat doe, maar zondag ga ik hoe dan ook de deur niet uit. Ik kruip mn bed in.

Vervelend vanwege de beloofde zaken. Het komt niet jullie kant uit. De stekken zal ik zover dat mogelijk is, bewaren voor de MTFD komend voorjaar.

Zaad van tomaten kan ik mensen opsturen. PB mij daarover. Ik noteer dat dan en stuur dat ergens de komende tijd naar diegene op.

Meld je maar via PB bij mij met adres waarheen het zaad kan.

Iedereen een gezellige dag toegewenst. En tot de MTFD komend voorjaar.

Heb ik nog een iets. Connie zou met mij meerijden. Ik weet het. Dat maakt het nog wat lulliger. Maar helaas. Sorry.

Geplaatst:

Beterschap en volgende keer beter Bit.

Ik ga nu met eigen vervoer de kant van Jorieke op en neem dan ook mijn pieppiep en magneten mee.

Wie weet welk leuk stekkie ik onderweg nog tegen ga komen .

Kruip je bed in en beterschap

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...