Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bit - Ruil - MTFD najaar 2014


Bit

Aanbevolen berichten

Hier de dingen die ik aan kan bieden. Pas ik af en toe aan. Moet nog even kijken wat het kan worden.

Sowieso veel minder dan andere MTFDagen.

Ik plaats gewoon, je kan reserveren ( niet via pb, alléén hier ) ik hoef er niet speciaal iets voor terug, maar ik loop ook de lijsten van de anderen wel even na, of er wat bij zit wat ik erg graag hebben wil.

 

Ik bied aan :

 

aantal stekken Frau Mieze Schindler

Tulbaghia violacea (Kaapse knoflook) ( beiden inmiddels vergeven )

gewortelde stekken van de vlinderstruik deze kleur : ( ' Royal Red' ) Heb er wel een paar.

 

image16051407834982.jpg

 

Wat Oerprei-bolletjes. diverse maten van vrij groot naar heel klein. Als er meerdere gegadigden zijn krijg je 1 wat grotere en 1 kleine.

Wat Kraailook bolletjes

Wat Egyptische ui - broedbolletjes/ teentjes

Florika aardbei ( oorspronkelijk soortje van Fruitlent ) ; maar 2 planten. Nog 1 te geef !

Camassia leichtlinii 'Caerulea' Paar bloeibare bollen

 

Zaailing / stekjes potjes : dun plastic 6,5x6,5 cm 9 cm hoog.

P9 potjes.

andere grotere maten ( moet ik ff checken op de tuin wat er is )

 

Wordt aangevuld.

 

( geen munt-soortjes ( gewoon geen zin in dit x ))

 

Ik zoek :

 

Kruisbes-soortje, ánders dan : Hinnonmaki-gül / Rot / Grün , Invicta , Captivator, Whitesmith, Whinham's Industry.

Een gewortelde frambozenstek. Zomerframboos, ánders dan : Malling promise, Tulameen, Zefra.

 

Ik wil best graag kopen van iemand : een Nashi Peer tot max 20,-

 

Ik krijg :

 

Van Jorieke : 1 x muskaataardbei, 1 doosje kriel-eieren

Van Jane-Doe : gewortelde stek zwarte moerbei.

Van Yuras : stek van Mucurines kruisbes.

Van Kibas : 2 zaadjes Suikerwortel ( sium sisarum )

 

Ik geef :

 

Geedee: zwarte tomaat zaad ( + een tomaat, als die er dan nog is ) ; Kaapse knoflook ( Tulbagia ) ; Oerprei- bolletjes : kleine, middenmaatjes en enkele grotere.

Stek ( ik hoop geworteld tegen die tijd ( gaat normaal wel vlot ) van de gele Brugmansia + 1 zaailing van de roze Oleander ( Redelijk fors ding hoor )

Jane Doe : Oerprei, zoals Geedee ; Egyptische ui ; 1 Florika aardbei-stek ; zaad van beide zwarte tomaten ; wat kraailook bolletjes / kraaltjes. 8x Fr. Mieze Sch.

Jorieke: iets van boodschappen. Ik zie nog wel.

Kibas : Kraailook bolletjes ( kraaltjes, echt niet groot hoor, maar dat zijn ze nooit ) + Origanum vulgare + gewortelde stek van de Rode vlinderstruik ( roodpaars )

Connie : Egyptische ui

Kim : Oerprei bolletjes

Speets : Oerprei bolletjes : heeft ie al over de post gehad.

Appelvrouw : Camassia en zaad van beide zwarte tomaten.

Thea : Camassia en zaad van de zwarte tomaten ( Thea krijgt dat op een andere manier, niet op de MTFD, maar komt naar de tuin )

Angela : zaad van de zwarte tomaat.

SuusP : zaad van de zwarte tomaten.

Yuras : gewortelde stek van de Whinhams Industry kruisbes ; zaad van de Oekraïners. Gele, roze , rode. ( 3x dus een paar zaadjes )

Esther76 : 1x Kaapse knoflook en wat Oerprei.

Kenheimer : zaad Boerenwormkruid. -gaat niet lukken. plant bloeit nog volop, niet rijp.

Jootje : aantal teentjes knoflook soortjes. divers.

Stan : paar kastanjes. ( van die speciale soort )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jane Doe.

 

Dat vind ik écht heel knap, als jou het stekken van de moerbei lukt. Is het de zwarte Moerbei ? Dan ook ik heel graag een gewortelde stek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Is eigenlijk helemaal niet mijn tomaat he ?

Zaadjes had ik van Dennislp.

 

En deze had ik als plantje van ik dacht Gemma gekregen: Bosque Blue

Niks blues aan trouwens, maar de mooiste tomaat die ik nu heb. De foto vangt het nauwelijks. Lijkt wel van glas of geglazuurd.

 

image11631407098893.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei. Bedoel je een gewortelde stek ? Dat red ik hoogstwaarschijnlijk niet voor de 28e. Ik heb echt niet zo'n succes met kruisbessen stekken. Gaat bij mij echt lastig ( kruisbessen stekken ook helemaal niet zo makkelijk als andere bessen ) en Whinhams Industry is al helemaal een lastige . De Hinnonmaki's gaan veel makkelijker.

Ik ga voor je kijken of ik nog een gewortelde stek heb staan. Zou kunnen. Dit voorjaar zijn er een aantal gelukt, niet veel. Ik ga kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewortelde stekken stekken zou helemaal top zijn!

Maar, ik bedoeld stekken om zelf te proberen om wortels te krijgen... Mijn kruisbessen zijn bijna 1 jaar oud, zo, misschien, ga ik die nu afleggen om wortels te krijgen voor 28.09... Kleine kans voor geluk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...