Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg dit jaar voor het eerst perziken aan mijn Benedict perzikenboom. Werkelijk prachtige vruchten.

Ze zijn nog keihard maar de mieren hebben een aantal vruchten al beschadigd....wat kan ik daar tegen doen?

image68831406471119.jpg

image63431406471121.jpg

Geplaatst:

Dit is een combinatie schade door zowel : aanvankelijk--> kool-/ pimpelmezen pikken de vruchten aan en vervolgens komen er s''nachts oorwormen aan vreten en als toetje snoepen de mieren ervan ,..je moet er niet van staan te kijken als er binnenkort ook chineese lieveheersbeesjes in de vruchten zitten ...

Geplaatst:

De boom onder een insectennet beschermt tegen vraat: open maken van de schil. Dat lokt de mieren daarna ( en andere dingen, wespen enzo )

Beschadigde wegknippen. Net erover en eventueel een lijmband aan de voet.

Geplaatst:

Dank voor ee reacties.

Lijmband schoot me vanmiddag ook al te binnen en heb een bandje om de stam gedaan.

Ik had niet in de gaten dat mezen de aanstichters zijn....dus morgen toch maar eens proberen een net over de boom te doen....is wel lastig vanwege de vorm.

Geplaatst:

4, 5 of 6 tonkinstokken rond de boom in de grond steken. Kleine potjes op de kop van de stokken en een net er overheen hangen. Met pinnen aan de grond vastmaken. Hoeft het net niet op de boom te rusten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...