Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht: bodembedekker met bloemen die op stenen kruipt


wouterv

Aanbevolen berichten

goeiedag,

binnenkort verhuisen wij in ons eigen stekje,

de tuin die er nu is, is een steentuin er is geen gras of struiken of bloemen*,

nu zou ik al die stenen weg doen en er gras zaaien,

naast het gras zou ik een groot bloemen perk willen aanmaken.

en aan de achterkant van de tuin zou ik mijn eigen moestuin aanleggen.

aan de zijkant heeft de vorige eigenaar een schuine want van 45graden gemaakt uit beton met 5tal een opening in van 80cm lang op 25cm breedt om de 75cm waar hij nu een paar bloemen* in gestopt heeft omdat hij met een overvloed van aarde zat. Dus onder die beton zit nu nog heel wat aarde. Aan de ene kant vind ik die schuine kant wel leuk maar aan de andere kant vind ik het jammer dat er maar zo'n weinig bloemen in kunnen.

nu had ik zitten denken om daar kruipende bloemen in te planten.

ik heb al zitten denken aan campernula maar dit groeit sterk in de hoogte, en eigenlijk totaal niet in de breedte op steen.

 

Dus is nu mijn vraag. kennen jullie een bloem of bodembedekker met extreem veel bloemen die op stenen kruipt.

Hedera zie ik totaal niet graag (toch niet voor daar), dus das ook geen optie.

In mijn ouderlijkhuis hadden we Pachysandra op een plaats maar daar kwamen eigenlijk geen bloemen op. Dus liefst 1 waar een bloem in zit (tijdens de lente en zomer). ook zit ik de denken om die gaten tussen die bodembedekkers tegen de muur aan de klimroos Meg te plaatsen. dus de bloemen of bodembedekker mogen de klimroos ook niet verstikken. Deze kant ven de tuin heeft heel veel zon.

Of kennen jullie een ander alternatief of oplossing om iets leuks hiermee te doen.

de schetsen van onze tuin die ik maak zijn romantisch modern.

 

mvg Wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

maagdenpalm, of sedum lukt meestal wel ga eens kijken in een tuinderij en vraag eens daar aan personeel advies

kijk eens naar andere tuinen wat er staat en wat er goed groeit en wat je mooi vindt

Je zou wat met bakken en potten kunnen doen, en dan in de hoogte werken , en met verschillende grootte/hoogte van potten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...