Ga naar inhoud

Pompoenen: sommige onvolgroeide vruchten worden slap

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weer even over mijn pompoenen: sommige nog kleine exemplaren voelen wat slap aan en weer een aantal daarvan krijgt bruine plekjes op de schil. Ik heb er eentje afgehaald en opengesneden en eigenlijk ziet het vruchtvlees er nog redelijk uit. Een volgroeide pompoen is natuurlijk lekkerder maar ik vraag me af: als ze al vroeg wat slap aanvoelen betekent dat dan dat ze voortijdig zullen gaan rotten? In dat geval oogst ik ze dan liever wat eerder, maar misschien heeft iemand de ervaring dat zich dit nog herstelt, ik ben benieuwd!

Geplaatst:

Ok er kwam toevallig even iemand binnen die ze ook wel eens kweekt en ze allemaal "gekeurd" heeft.. inderdaad verwerken als ze nog niet helemaal volgroeid zijn en ze zijn mss niet zo lekker als de volgroeide pompoenen maar prima in een soepje in combinatie met wat andere groenten, dus zo ga ik het doen, bedankt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...